۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

مهم‌ترین مانع صنعت تایر در حال حاضر تخصیص ارز است

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 409291
مهم‌ترین مانع صنعت تایر در حال حاضر تخصیص ارز است

مدیرعامل شرکت آرتاویل تایر (گلدستون) گفت: باوجود تحریم ها و مشکلاتی که به طور کلی در صنعت وجود دارد، تولیدات در صنعت تایر به صورت مطلوبی پیش می رود.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا انصاری، مدیرعامل شرکت آرتاویل تایر در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: مشکلاتی در تامین ارز وجود دارد اما فعالان در این حوزه توانسته اند تولید را انجام دهند.

وی افزود: درمقایسه با سال گذشته در این صنعت رشد جزئی وجود داشته و با وجود تحریم ها، کاهش تولید رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت آرتاویل تایر درخصوص مهم ترین مشکلات و موانعی که در این صنعت وجود دارد، گفت: درحال حاضر مهم تریم مانع، موضوع تخصیص ارز توسط بانک مرکزی است. این صنعت برای تامین مواد اولیه که بخش عمده آن وارداتی است، وابستگی زیادی به ارز دارد و اگر ارز به موقع تامین نشود، تولیدکنندگان را با چالش های زیادی مواجه می کند و بایستی توجه ویژه ای به این موضوع شود.

انصاری اظهار داشت: تعدادی از بانک ها، همکاری لازم را با تولیدکنندگان در پروژه هایی که درحال انجام است، دارند و در خصوص آخرین پروژه ما نیز که به بهره برداری رسیده است، همکاری های لازم انجام شده است اما نیاز به تعامل بیشتری از سوی دیگر بانک ها برای بهبود تولید است.

وی تصریح کرد: حمایت از سوی دولت وجود دارد اما محدودیت هایی نیز هست. باوجود این محدودیت ها، تولیدکنندگان بخش عمده ای از مشکلات خود را منعکس می کنند اما در برخی از موارد نیاز به پیگیری و تعامل بیشتری از سوی نهادهای دولتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آرتاویل تایر بیان کرد: وضعیت درمقایسه با سال گذشته بهتر شده و محصولات جدیدی درحال تولید است که بخشی از نیاز ناوگان حمل و نقل جاده ای را تامین کرده و باعث کاهش واردات و خروج ارز از کشور می شود.