۰ نفر

زمان‌هایی که در خانه هستیم چگونه ورزش کنیم؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۴۶
کد خبر: 433317
زمان‌هایی که در خانه هستیم چگونه ورزش کنیم؟

بسیاری از ما معتقدیم که اگر به اندازه کافی صبر کنیم انگیزه ایجاد می‌شود: روزی، در نهایت ما از خواب بیدار می‌شویم و بالاخره می‌خواهیم ورزش کنیم. واقعیت این است که انگیزه چیزی است که ما می‌توانیم با پایبندی به برنامه برای خودمان ایجاد کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، نماینده ایجاد یک برنامه مدون برای انجام تمرینات ورزشی روزانه کار آسانی است (و حتی به عنوان بخشی از یک فرآیند تعیین هدف، اهمیت زیادی دارد). این یک روند روزانه است، اما بعضی اوقات افراد گرفتار کار و یا برنامه دیگری می‌شوند. درست از آنجایی که انگیزه وارد زندگی شود، هدف گذاری به رفتار شما جهت می‌دهد، فشار داخلی را برای غلبه بر بهانه‌ها و آغاز کار را فراهم می‌کند. متأسفانه، گاهی اوقات وقتی بیشتر از همه به انگیزه احتیاج دارید، شما را رها می‌کند.

ایجاد انگیزه برای ورزش کردن

برای ورزشکاران حرفه ای، انگیزه ورزش ممکن است ناشی از تمایل به رقابت و پیروزی باشد. برای سایر ورزشکاران ممکن است این انگیزه تبدیل به داشتن بدنی سالم یا زندگی برای مدت طولانی تری باشد. برای اکثر افراد، از دست دادن وزن هدف اصلی از ورزش کردن است.
بسیاری از ما معتقدیم که اگر به اندازه کافی صبر کنیم انگیزه ایجاد می‌شود: روزی، در نهایت ما از خواب بیدار می‌شویم و بالاخره می‌خواهیم ورزش کنیم. واقعیت این است که انگیزه چیزی است که ما می‌توانیم با پایبندی به برنامه برای خودمان ایجاد کنیم.
از موارد ذکر شده در مطلب زیر برای ایجاد انگیزه خود استفاده کنید تا راحت‌تر بتوانید تمرینات خود را به طور مداوم ادامه دهید. سپس، می‌توانید نتایج حاصل از تلاش خود را ببینید که می‌تواند به پشتکار شما کمک کند.
۱. اهداف
اولین قدم داشتن چیزی است که باید برای دستیابی به آن تلاش کنید. مهم نیست که آیا این هدف برای کاهش وزن است یا یک هدف برای شرکت در یک مسابقه ماراتن. ممکن است در این راستا چند هدف داشته باشید، لزوما نباید یک هدف را تعیین کنید. هر زمان که دوست دارید می‌توانید به تعداد اهداف تان اضافه کنید.

برای اینکار، اهداف روزانه را تنظیم کنید ("امروز ۲۰ دقیقه پیاده روی می‌کنم")، اهداف هفتگی ("من حداقل در این هفته ۳ تمرین انجام می‌دهم") یا حتی اهداف ساعتی ("من هر ۴۵ دقیقه یکبار بلند می‌شوم و در اطراف ساختمان قدم می‌زنم ").
همیشه داشتن مشوقی بزرگ یا کوچک برای تلاش کردن، باعث می‌شود که با پشتکار بیشتری برای دستیابی به هدف تان پیش بروید.

۲. انضباط
انجام کار‌های روزمره را تنظیم کنید تا بتوانید با آن‌ها کنار بیایید. اگر می‌توانید، یک روز و ساعت معینی را به طور منظم برنامه ریزی کنید تا به محض فرا رسیدن زمان آن، به طور خودکار ورزش کنید. همچنین می‌توانید برای جلسات ورزشی خود یک مراسم خاص داشته باشید - چیزی که به شما کمک می‌کند آماده تمرینات شوید.
به عنوان مثال، قبل از شروع کار چند دقیقه حرکات کششی انجام دهید یا به آهنگ مهیج و شاد گوش کنید تا برای ورزش آماده شوید. راه‌هایی که ورزش روزانه را به عنوان یک عادت همیشگی نظیر یکی دیگر از عادت‌های منظم، مانند مسواک زدن دندان‌ها تبدیل کنند.
۳. آماده سازی
هنگامی که تصمیم به ورزش کردن گرفتید، برای تداوم بخشیدن به تمرینات روزانه، تصمیمات خود را تا حد امکان آسان کنید. این بدان معناست که آنچه را که نیاز دارید تهیه و همه را از قبل آماده کنید. به عنوان مثال، ساک ورزشی تان را آماده کنید، هر وعده یا وعده‌های غذایی قبل از تمرین را تهیه کرده و برنامه ریزی کنید که چه تمرین‌هایی قرار است انجام دهید. در این صورت روش‌هایی را پیدا می‌کنید که برای انجام ورزش روزانه خود آماده باشید.

۴. انعطف پذیری
ایجاد یک برنامه روتین قطعا مفید خواهد بود، اما اگر بیش از حد سفت و سخت باشد مفید نیستند. بخشی از توانایی پایبندی به برنامه‌ها، وجود یک راه گریز است. ممکن است برنامه‌ای برای دویدن داشته باشید که بدین صورت باشد، چهار روز در هفته را پنج مایل پیاده روی کنید، مطمئنا روزی فرا می‌رسد که خیلی خسته باشید ا زمان کافی برای اجرا برنامه ندارید.
در چنین شرایطی یک برنامه پشتیبان یا ثانویه داشته باشید. به عنوان نمونه به خودتان اجازه دهید به جای دویدن، پیاده روی و قدم زدن را جیگزین برنامه فعلی کنید. اگر مجبورید تا دیر وقت کار کنید، ببینید که آیا می‌توانید در هنگام ناهار پیاده روی سریع داشته باشید یا در زمان استراحت خود چند بار از پله‌ها بالا و پایین بروید.
۵. تعهد
سالم بودن تصمیمی نیست که شما یک بار تصمیم بگیرید - این تصمیمی است که هر روز می‌گیرید. تعهد به اهداف کمک می‌کند تا در مسیر دستیابی به آن پیش بروید. هر روز صبح چند دقیقه برای نوشتن اهداف تان، درباره آنچه که فکرش را می‌کنید و می‌خواهید به دستش بیاورید وقت بگذارید و به نحوه انجام آن را را نیز در نظر بگیرید.
اهداف خود را یادآوری کنید و زمانی را برای قدردانی از خودتان اختصاص دهید که تا چه حد در رسیدن به آن‌ها موفق شده اید. میزان پیشرفت تان را بررسی کنید، به تغییراتی مانند کوچک ترن شدن سایز و کاهش وزن و یا افزایش قدرت بدنی تان توجه کنید. اینکه توانایی بیشتری برای دویدن دارید. یادداشت سایز و وزن نیز ممکن است در این راستا برای شما مفید باشد.

۶. سرگرم کننده
ورزش (و آمادگی، نظم و انضباط و تعهد لازم به برنامه) می‌تواند فقط به عنوان یک وظیفه دیگر در زندگی روزمره به نظر برسد. اما فعالیت بدنی می‌تواند بخشی از لذت زندگی روزمره باشد. اگر فعالیتی که انجام می‌دهید برای تان مهیج، هیجان انگیز و سرگرم کننده نیست، فعالیتی را پیدا کنید که برای انجامش هیجان دارید. برای فعالیت بدون برنامه و جریان آزاد نیز وقت بگذارید: قدم زدن، یا رقصیدن با موسیقی مورد علاقه خود.
۷. پاداش
بعد از دستیابی به هدف، برای خود تان پاداشی را در نظر بگیرید. ممکن است یک سفر کوتاه، رفتن به یک کتابفروشی یا چیز بزرگ‌تر مانند گرفتن ماساژ یا انجام یک کار لذت بخش کوچک باشد. اما هرگز فراموش نکنید پاداش‌های ذاتی ورزش را فراموش نکنید: احساس موفقیت، کاهش استرس و کسب آرامش که معمولا بعد از یک تمرین خوب بدست می‌آید.
آنچه که امروز به شما انگیزه می‌دهد ممکن است در روز بعد چنین تاثیری نداشته باشد. این بدین معنا است که منبع مشخص و اساسی برای یافتن انگیزه وجود ندارد. باید به دنبال افکار متنوع، اهداف یا پاداش‌هایی که به شما انگیزه می‌دهند باشید. قبل از بهانه گیری، تلاش کنید انگیزه پایدار و ثابتی را برای خود ایجاد کنید. اما بیشتر از همه، درک کنید که همه این‌ها با تمرین و پشتکار دست یافتنی‌تر می‌شوند. وقتی به طور مداوم ورزش می‌کنید، به تدریج انگیزه تان بیشتر می‌شود، زیرا از آن‌ها شناخت بیشتری پیدا می‌کنید و می‌دانید که چه چیزی باعث پیشرفت تان می‌شود. اقدامات شما درست همان چیزی است که باعث می‌شود احساساتی که در جستجویشان بودید خلق کنید.