۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

با تعطیلی صنف آهن، خریداری برای محصولات لوله و پروفیل نیست/ افت تولید و صادرات لوله وپروفیل در پی شیوع کرونا

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 428711
با تعطیلی صنف آهن، خریداری برای محصولات لوله و پروفیل نیست/ افت تولید و صادرات لوله وپروفیل در پی شیوع کرونا

عضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل گفت: هیچ محدودیتی برای تولید در سال 99 نداریم اما به دلیل نگرانی از آلوده شدن محیط کار به خاطر شیوع ویروس کرونا فعلا تولید را شروع نکرده‌ایم چراکه سلامت پرسنل و سلامت محیط کاری اولویت یشتری دارد. در صورت تولید محصول با توجه به تعطیلی صنف آهن فروشان و توقف برخی پروژه‌ها، خریداری برای محصولات وجود نخواهد داشت.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ محمود صابری عضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی کشور و مدیرعامل گروه صنعتی تهران شرق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در ابتدای اسفندماه با توجه به اینکه هنوز دستوری مبنی بر قرنطینه صادر نشده بود، گروه تهران شرق شروع به رعایت پروتکل بهداشتی و ضدعفونی محیط کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا بخشی از پرسنل به دلیل جلوگیری از آلودگی به صورت شیفتی فعالیت می‌کردند و فعالیت سرویس کارکنان با 30 درصد ظرفیت انجام می‌شد یعنی سرویسی که 40 نفر ظرفیت دارد فقط 15 نفر را سوار می کرد به همین دلیل نیز تولید در پایان سال حدود 30 درصد کاهش یافت.

صابری بیان داشت: همچنین در ماه‌های پایانی سال به دلیل اینکه قیمت تمام شده محصولات بالاتر از قیمت‌های جهانی بود و همچنان باید ماشین به ماشین مجوز داده می‌شد، عملا بیش از 90درصد صادرات را از دست دادیم و بازارهای هدف صادراتی ما در اختیار کشور ترکیه، بحرین و بعضا چین قرار گرفت.

عضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی اظهار کرد: در سال99، هیچ محدودیتی برای تولید گذاشته نشده است اما به دلیل نگرانی از آلوده شدن محیط کار به خاطر شیوع ویروس کرونا فعلا تولید را شروع نکرده‌ایم و تا زمانیکه ادامه وضعیت مشخص نشده است، تولید را شروع نخواهیم کرد چراکه سلامت پرسنل و سلامت محیط کاری اولویت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تولید محصول با توجه به تعطیلی صنف آهن فروشان و توقف برخی پروژه‌ها، خریداری برای محصولات وجود نخواهد داشت.

صابری ضمن اشاره به بسته بودن مرزها و بلاتکلیف بودن صادرات در سال 99 گفت: نمی‌توان پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقی قرار است بیافتد. لذا بسیار نگران بدهکاری به بانک‌ها و هزینه‌های جاری شرکت اعم از حقوق پرسنل و هستیم. 

وی در پایان اضافه کرد: متاسفانه بعید می دانم دولت حمایت ویژه ای از صنف لوله و پروفیل کند، و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد قطعا در پرداخت حقوق پرسنل و هزینه های دیگر به مشکل برخواهیم خورد.