۰ نفر

با ادعای عدم آزادی بیان در توییتر؛

ایلان ماسک شبکه اجتماعی جدید راه اندازی می کند

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 624120
ایلان ماسک شبکه اجتماعی جدید  راه اندازی می کند

مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس در توییتی اعلام کرد که به طور جدی به راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید فکر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چند روز گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس و  تسلا در توییتی در صفحه توئیتر خود طرح راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی را به رأی‌گیری گذاشت.

این توییت ماسک و ادعای وی مبنی بر اینکه توییتر اجازه آزادی بیان را نمی‌دهد و باعث تضعیف دموکراسی می‌شود، با انتقاد این شبکه اجتماعی همراه بود. ایلان ماسک در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که یک روز قبل، در یک نظرسنجی توییتری از کاربران پرسیده بود که آیا معتقدند توییتر به اصل آزادی بیان پایبند است یا خیر؛ که نظر بیش از ۷۰ درصدی «نه» بود.

1401010915044362250526710ایلان ماسک شبکه اجتماعی جدید  راه اندازی می کند

وی در توییتی دیگر پس از انتشار این نظرسنجی نوشت: «پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. پس با دقت رای دهید.»

ماسک این نظرسنجی را در واکنشی به سوال یکی از کاربران توئیتر که پرسشی مبنی بر اهمیت آزادی بیان و کاهش تبلیغات کرده بود، انجام داد و درنهایت عنوان کرد که به فکر راه‌اندازی یک پلتفرم شبکه اجتماعی جدید است.

اگر این اشاره تلویحی ماسک برای راه‌اندازی یک پلتفرم شبکه اجتماعی جدید به واقعیت تبدیل شود، او نیز به جمع افراد و شرکت‌هایی اضافه خواهد شد که خود را از حامیان سرسخت آزادی بیان معرفی می‌کنند و به دنبال جذب افرادی هستند که احساس می‌کنند دیدگاه‌ها و نظراتشان در پلتفرم‌هایی مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب سرکوب می‌شود.