۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیفون به‌زودی قابلیت جدیدی در تشخیص چهره با ماسک فعال می‌کند/ ارائه نرم افزار تشخیص مبتلایان به کرونا

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کد خبر: 436317
آیفون به‌زودی قابلیت جدیدی در تشخیص چهره با ماسک فعال می‌کند/ ارائه نرم افزار تشخیص مبتلایان به کرونا

با تبدیل شدن ماسک به عنوان ابزاری متداول در زندگی روزمره در زمان شیوع ویروس کرونا، کاربران آیفون قابلیت شناسایی چهره را که پیش از این بسیار کارآمد تلقی می‌کردند، ناکارآمد خوانده‌اند.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ به گزارش سی ان ان، شرکت اپل در تلاش برای ایجاد تغییراتی در قابلیت شناسایی چهره گوشی‌های آیفون است. در جدیدترین نسخه بتا شرکت اپل با عنوان iOS 13.5، چند توسعه دهنده عنوان کرده‌اند که به دنبال فعال سازی قابلیت جدیدی در تشخیص چهره هستند که بتواند چهره را با ماسک تشخیص دهد.

بر این اساس در نسخه جدید iOS حتی در صورتی که صورت فرد با ماسک پوشیده شده است، قابلیت تشخیص چهره کارآمد خواهد بود و در این شرایط با بالا آمدن رمز عبور دیگر گوشی آیفون به دنبال تشخیص چهره شما نخواهد بود. البته گفتنی است که همچنان چهره با ماسک قابل تشخیص نخواهد بود اما باز کردن قفل صفحه با رمز عبور بلافاصله بدون تلاش برای تشخیص چهره جایگزین خواهد شد.

ماسک

در این گزارش اشاره نشده که چه زمانی این قابلیت فعال خواهد شد اما اگر سایر به‌روز رسانی‌های آیفون در موقع انجام شود به نظر می‌‍رسد طی چند هفته آینده این قابلیت نیز فعال خواهد شد.

همچنین گفتنی است در نسخه آتی آیفون نرم افزار جدیدی بارگزاری شده است که کاربران و استفاده کنندگان از این نرم افزار می‌توانند افراد مبتلا به کووید – 19 را در اطراف خود تشخیص دهند. این در واقع پروژه مشترک آیفون با گوگل است که به کاربران در پیگیری شیوع کرونا با استفاده از بلوتوث کمک می‌کند.