۰ نفر

داستان عکس تکان دهنده از زن اوکراینی

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبر: 617843
داستان عکس تکان دهنده از زن اوکراینی

شوان می‌گوید: هلنا نه تنها نمایانگر جنایتی است که در جنگ گریبان غیرنظامیان را می‌گیرد، بلکه حالا او را وسط موج تبلیغات انداخته‌اند و از این‌که قربانی شده است مورد نفرت قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، صبح روز جمعه، ۲۵ فوریه، چشمان سبز مات هلنا کوریلو به دنیا خیره شد. سر معلم ۵۲ ساله را پانسمان کرده بودند، خون روی موها، بینی، گونه‌ها و لبانش دلمه بسته بود.

این تصویر فراموش‌نشدنی که به‌سرعت در صفحه اول روزنامه‌های سراسر دنیا منتشر شد، روزی گرفته شده بود که ارتش روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین به اوکراین حمله کرد.

کوریلو در حمله هوایی روسیه که شهر چوهوئیف در شرق را می‌کوبید آسیب دید و خانه‌اش کاملا ویران شد. او اولین کسی بود که وقتی ولفگانگ شوان عکاس به محل رسید او را دید.

عکاس ۳۱ ساله فیلادلفیایی از آپارتمان اجاره‌ای خود در کی‌یف در تماس ویدئویی گفت: موشک، گودالی به پهنای ۶ متر باقی گذاشته بود. من رفتم به آنجا و آن موقع بود که هلنا را دیدیم. او درحالی‌که دستش را دراز کرده بود بدون تعادل راه می‌رفت. مطمئنم گیج شده بود. وقتی داشتیم نامش را می‌پرسیدیم عکسش را گرفتیم. یکی از همکاران داشت در گوگل ترجمه می‌کرد تا بتواند با او حرف بزند.

شوان که از آن موقع تاکنون با دختر هلنا در تماس است از او شنیده که وضعیت مادرش بعد از جراحی حالا باثبات شده است. او پس از واکنش روسیه با ادعا‌هایی مبنی بر این‌که این عکس جعلی است و کوریلو بازیگر است و پخش این ادعا در اینترنت، دیگر چندان بیرون نمی‌آید.

شوان می‌گوید: او نه تنها نمایانگر جنایتی است که در جنگ گریبان غیرنظامیان را می‌گیرد، بلکه حالا او را وسط موج تبلیغات انداخته‌اند و از این‌که قربانی شده است مورد نفرت قرار می‌گیرد. من هنوز دارم همه این‌ها را حلاجی می‌کنم.

وی می‌گوید وقتی این عکس را می‌گرفته هیچ فکر نمی‌کرده است که این عکس چنین تاثیری بگذارد. اولین نشانه‌ای که به بزرگ بودن این موضوع اشاره داشت وقتی بود که آن را در اینستاگرام پست کردم. به دلیل حجم بسیار بالای لایک‌ها و ردوبدل شدن پیام‌ها، باتری گوشی‌ام به‌سرعت تمام می‌شد.

داستان عکس تکان‌دهنده از زن اوکراینی + عکس

داستان عکس تکان‌دهنده از زن اوکراینی + عکس

داستان عکس تکان‌دهنده از زن اوکراینی + عکس