۰ نفر

رییس علوم پزشکی اهواز خبر داد؛

افزایش ۵۴ درصدی فوتی‌ ها در خوزستان

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹
کد خبر: 555234
افزایش ۵۴ درصدی فوتی‌ ها در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تداوم روند صعودی مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان خوزستان گفت: مراجعه روزانه به مراکز درمانی در یک ماه و نیم پیش ۲۰۰۰ نفر بود که در ۲۴ ساعت اخیر این عدد به ۱۰ هزار و ۷۰ بیمار رسید.

فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۳۰ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: نسبت به هفته گذشته کل موارد ابتلا به کرونا در خوزستان ۶ درصد و موارد بستری ۴ درصد افزایش داشته است. موارد فوت نیز ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: روز گذشته باز هم بالاترین رکورد مراجعه به مراکز درمانی استان خوزستان با مراجعه بیش از ۱۰ هزار بیمار ثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تداوم روند صعودی مراجعه بیماران، هشدار جدی برای افزایش شمار بستری و فوتی در روزهای آینده است. مراجعه روزانه به مراکز درمانی در یک ماه و نیم پیش ۲۰۰۰ نفر بود که در ۲۴ ساعت اخیر این عدد به ۱۰ هزار و ۷۰ بیمار رسید.

وی افزود: هم‌اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری هستند که این تعداد نیز بالاترین میزان در طول همه‌گیری کرونا است. از این تعداد، ۵۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

ابول‌نژادیان گفت: وضعیت بیماری در استان خوزستان کماکان نگران‌کننده است. یکی از برنامه‌های جدی برای مهار موج فعلی، افزایش سرعت واکسیناسیون است که امروز در جلسه ستاد ملی کرونا از سوی استاندار خوزستان از ریاست جمهوری درخواست شد سهمیه واکسن بیشتری به خوزستان اختصاص پیدا کند که با موافقت و دستور آیت‌الله رییس ی نیز همراه شد و امیدواریم با افزایش سهمیه واکسن بتوانیم جمعیت بیشتری را در استان خوزستان واکسینه کنیم.