۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

تاثیر رتبه بندی در حقوق معلمان چقدر است؟

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۳۷
کد خبر: 525743
تاثیر رتبه بندی در حقوق معلمان چقدر است؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع رتبه بندی معلمان توضیحاتی داد و اجرای آن را برای افزایش شان و جایگاه معلمی حائز اهمیت دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه نظام رتبه بندی معلمان در یک دهه مورد بحث است و در سند تحول بنیادین به عنوان موضوع اثرگذار در کار معلمان دیده شده است اظهار کرد: قانون گذار در ماده ششم توسعه اعلام کرد رتبه بندی باید به تصویب دولت برسد که تا امروز آنچه اتفاق افتاد صرف اینکه حقوق تامین شود مطرح شد و 2 بار دولت‌های مختلف درباره رتبه بندی صحبت کردند.

وی افزود: در سال 94 و 98 هیات وزیران مصوبه ای درباره این موضوع داشت آنچه برابر قانون است برای افزایش حقوق و 50 درصدی افزایش حقوق وجود دارد اما رتبه بندی به دنبال افزایش جایگاه و شان معلمان است.

احمدی لاشکی ادامه داد: به دنبال این موضوع هستیم که از معلم پایه آغاز کنیم و در 5 رتبه مربی، حرفه ای، سلامت و راهبر معلمان را دسته بندی کنیم و جایگاه آنان را افزایش دهیم تا انگیزه معلمان افزایش پیدا کند. در رتبه بندی 25 درصد حقوق به فوق العاده مستمر حقوق معلمان اضافه می‌شود.