۰ نفر

شرح روند تحصیلات متوسطه در انگلستان

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵
کد خبر: 523701
شرح روند تحصیلات متوسطه در انگلستان

شرح روند تحصیلات متوسطه پیش نیازی برای آن دسته از والدینی است که به دنبال قرار دادن فرزند خود در یک محیط آموزشی کاملا استاندارد و پس از آن ورود فرزندانشان به دانشگاه های معتبر جهان هستند. همچنین متقاضیانی که علاقه مند به حضور در یک محیط بین المللی آموزشی قبل از ورود به دانشگاه هستند نیاز به شرح روند تحصیلات متوسطه در انگلستان دارند. بعلاوه دانش آموزانی که علاقه مند به اخذ مدرک دیپلم معتبر بین المللی و متقاضی تحصیل در رشته ای مشخص در دانشگاه های انگلستان هستند باید شرح روند تحصیلات متوسطه در انگلستان و نقش گروه پیوند در این راه را بدانند.

01

تحصیلات متوسطه در انگلستان

مقطع آموزش متوسطه در انگلستان ، دانش آموزان رده های سنی ۱۱ تا ۱۶ سال را پوشش می دهد. آموزش اجباری تا زمانی به طول می انجامد که دانش آموزان به رده سنی ۱۶ سال می رسند.

  1. مرحله کلیدی ۳ مختص رده های سنی ۱۱ تا ۱۴ سال
  2. مرحله کلیدی ۴ مختص رده های سنی ۱۴ تا ۱۶ سال

در مرحله سوم تحصیلات موضوعات مورد بحث زبان انگلیسی ، ریاضی ، علوم ، تاریخ ، جغرافیا ، هنر و طراحی ، موسیقی ، فیزیک ، زبانهای مدرن خارجی ، طراحی تکنولوژی و دانش کامپیوتر است. مرحله نهایی تحصیلات اجباری ، مرحله تکمیلی است و مهمترین دوره برای ارزیابی ملی تلقی می شود.

دانش آموزان پس از گذراندن این مرحله موفق به دریافت GCSE  یا سایر مدارک ملی می شوند. برنامه درسی ملی و اجباری در این مرحله شامل موضوعات اصلی (ریاضیات ، زبان انگلیسی و علوم) و پایه (علوم کامپیوتر، دانش فیزیک و حقوق شهروندی) می باشد. علاوه بر این مدارس در انگلستان موظفند در طی این مرحله یکی از موضوعات درسی هنر ، طراحی فناوری ، علوم انسانی و یا زبان های خارجی را ارائه دهند.

02

در مقاطع آموزش متوسطه ، جلسات آموزشی مدت زمان ۳۵ تا ۴۰ دقیقه به طول می انجامد‌. مدرک عمومی آموزش متوسطه با عنوان GCSE مخفف General Certificate of Secondary Education در قالب ۱۰ ماده درسی رتبه بندی شده از A تاG  به فارغ التحصیلان اعطاء می گردد. نمره دوره GCSE بصورت ۸۰ درصد نمرات امتحان نهایی که بصورت سراسری در انگلستان برگزار می شود و ۲۰ درصد فعالیت های کلاسی دانش آموز محاسبه می گردد. آن دسته از دانش آموزانی که موفق به اخذ نمراتA  تا C  در حداقل ۵ ماده درسی شوند از مجوز ورود به مقطع ۲ ساله آموزشی پس از سن ۱۶ سالگی برخوردار می گردند.

03

پس از قبولی در آزمون GCSE ، دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارند باید دوره های با نام فرم ششم (6th form) را در مدرسه و یا کالج هایی که همان واحد را ارائه می دهند ، بگذرانند. در این دوره دانش آموزان می توانند به ادامه تحصیل در دو دوره تحصیلاتی برای فراگیری دروس پیش نیاز تحصیلات عالی دلخواه خود بپردازند.

دوره ی A-Level

اگر فرد بخواهد در دانشگاه های انگلستان به تحصیل پزشکی، دامپزشکی و یا دندانپزشکی بپردازد دوره پیش دانشگاهی او همان دوره A-Level است. تحصیلات A level  به دو صورت تمام (A-levels) و نیمه تمام (AS-levels) یوده که دوره A levels  از ۶ واحد (Module) و دوره AS levels  از ۳ واحد تشکیل شده است. اغلب دانش آموزان دو یا سه واحد در این دوره انتخاب می کنند اگرچه با توجه به علاقه مندی و توانایی و استعداد می توانند واحدهای بیشتری نیز بردارند. دانش آموزان باید ۲ واحد از واحدهای انتخابی را با موفقیت بگذرانند تا بتوانند به دانشگاه های انگلستان برای تحصیلات عالی راه یابند.

04

دوره‌ی Foundation

افرادی که تمایل دارند پس از تحصیل در مدارس انگلستان و یا برای ادامه تحصیل در انگلستان در رشته‌های تجارت و مدیریت، هنر و طراحی، حقوق و علوم انسانی، علوم کامپیوتر و مهندسی تحصیل کنند می‌بایست این دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند. فارغ‌التحصیلان این دوره برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارند و بدون توجه به نمره‌ی کسب شده به طور مستقیم وارد دانشگاه‌های انگلستان می‌شوند.

05