۰ نفر

رییس دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد؛

خبر خوب برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبر: 522247
خبر خوب برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان

رییس دانشگاه فرهنگیان درباره درخواست افزایش سقف سنی ورود به این دانشگاه و همین طور ظرفیت‌های پذیرش توضیح داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برای جذب در آموزش و پرورش یک مسیر معین وجود دارد و آن هم دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است. البته قرار بود که داوطلبان از مسیر کنکور و گذراندن دوره چهارساله، جذب دانشگاه فرهنگیان شوند ولی نیاز آموزش و پرورش به نیرو موجب شد که ماده 28 دانشگاه فرهنگیان و جذب از طریق آزمون استخدامی بر سر زبان‌ها بیفتد.

دانشگاه فرهنگیان در یکسال گذشته مثل سایر دانشگاه‌ها با ماجرای کرونا مواجه شد اما چون برنامه این دانشگاه، شبانه‌روزی تعریف شده است، کرونا موجب شد که برخی اصول مهم مانند زندگی شبانه‌روزی و آموزش‌های معلمی تحت‌الشعاع قرار گیرد.

افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

رییس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این که یک سری افراد نیز درخواست کرده بودند که برای ورود به دانشگاه، افزایش سقف سنی ایجاد شود؛ برای این موضوع هم موفقیت‌هایی حاصل شده است گفت: بله، سقف سن از 22 سال به 24 سال افزایش یافت.

وی همچنین درباره این که برخی هم درخواست افزایش بیشتر سقف سنی را دارند. این گروه می‌گویند چرا در آزمون استخدامی با سن 30 سال و بالاتر، نیرو جذب می‌شود و اگر در کنکور هم برای دانشگاه فرهنگیان فردی حتی 26 ساله را جذب کنید بعد از 4 سال تحصیل، او هم 30 ساله می‌شود خاطر نشان کرد: در این زمینه چند دیدگاه وجود دارد. یک دیدگاه این است که مثل سایر کشورها یک حد سنی می‌گذارند و دیدگاه دیگر این است که وقتی بازنشستگی طبق قانون کار، 30 سال خدمت با هر سال سن یا 60 سال سن با هر سال خدمت است، آنها نیز ناظر به این قانون باشند.

حسین خنیفر ادامه داد:  اما قانون جذب معلم، متفاوت است. قانونگذار، شورای عالی آموزش و پرورش است و آنها هم دلایل خود را دارند. می‌گویند بین دانش‌آموزی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده و جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شود با آن کسی که 5 سال بین دیپلمش فاصله افتاده و درس‌ها را فراموش کرده است، تفاوت وجود دارد. البته ما می‌گوییم تصمیم‌گیر درباره سن، شورای عالی آموزش و پرورش است و نمی‌توانیم در این خصوص نظری بدهیم. 

به گفته رییس دانشگاه فرهنگیان نیرویی که از کنکور یا ماده 28 وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود بعد از طی دوره آموزشی مورد نظر در آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و در استخدام آموزش و پرورش است و در زمینه سن، جنس، تعداد و توزیع، ما هیچ تصمیمی نمی‌گیریم بلکه دانشگاه فرهنگیان، فقط مجری است.

آموزش و پرورش شرایط خود را تعیین می‌کند، ما چه بگوییم موافقیم و چه مخالفیم، تصمیم‌گیر، فرد دیگری است. تصمیم‌گیر شورای عالی است و دانشگاه فرهنگیان حتی در شورای عالی حضور ندارد.