۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

افزایش هشداردهنده موارد ابتلا به کرونا

۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبر: 516067
افزایش هشداردهنده موارد ابتلا به کرونا

سیما سادات لاری گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۵۷.۸۸ درصد رسیده که این میزان از ۳۰ مهر ۱۳۹۹ تاکنون کمترین میزان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیما سادات لاری  درباره درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۴ فروردین ۱۴۰۰ در کشور به کمترین حد در پنج ماه گذشته رسیده است. این روند کاهشی از اواخر بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده و در حال حاضر به ۵۷.۸۸ درصد رسیده است.

وی افزود: بازرسی‌های بهداشتی از تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تشدید یافته و از این تاریخ تا ۴ فروردین ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۳۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی انجام شده است. در این بازه زمانی، ۱۶ هزار و ۵۵۰ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی و۹۵۰ مورد پلمب این مراکز صورت گرفته است.

افزایش هشداردهنده موارد ابتلا به کرونا

لاری تاکید کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور شده و این روند هشدار دهنده است.

کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۳ استان

وی در ادامه گفت: بر اساس بازرسی‌های بهداشتی انجام شده در این بازه زمانی، کمترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری و بیشترین درصد رعایت مربوط به استان‌های قم، مرکزی و قزوین است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنان بیشترین موارد اخطار و معرفی به مراجع قضایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها سپس رستوران‌ها است.

لاری اضافه کرد: در مورد استفاده از ماسک در خدمت دهندگان تا ۴ فروردین ۱۴۰۰ نیز کمترین میزان مربوط به پایانه‌های مسافربری برون شهری بوده که این میزان از اواسط اسفند ۱۳۹۹ به مرور دچار کاهش شدید شده است. هرچند وضعیت استفاده از ماسک در نانوایی‌ها به نسبت اسفند ماه بهتر شده اما همچنان خدمت دهندگان در نانوایی‌ها یکی از مراکزی هستند که استفاده از ماسک در آنان به شدت کمتر از سایر مراکز است.

وی در پایان اظهار کرد: در مورد خدمت گیرندگان یا مردم نیز استفاده از ماسک در پایانه‌های مسافربری پایین‌ترین میزان را داشته و این میزان هم از اواسط اسفند ۱۳۹۹ تا روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ دچار کاهش شدیدی شده است.