۰ نفر

در لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش چقدر رشد کرد؟

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸
کد خبر: 487904
اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش چقدر رشد کرد؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور رشد ۲۱ درصدی اعتبارات عمرانی این سازمان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه وضعیت منابع بودجه سازمان نوسازی مدارس کشور در لایحه بودجه 1400 نسبت به سال 1399 رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد، گفت: این رشد در حالیست که اعتبارات عمرانی کشور افزایش 18 درصدی داشته و براین اساس سهم سازمان نوسازی مدارس کشور از اعتبارات پیوست یک بودجه عمرانی کشور که در سال جاری 4.39 درصد بود به 4.50 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از دی‌ماه سال 1396 تاکنون برنامه جامعی جهت ساماندهی و افزایش اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس در دستورکار قرار گرفته است، با وجود اینکه اعتبارات سازمان در لایحه بودجه 97 با کاهش 33 درصدی به 5400 میلیارد ریال رسید. با رایزنی و تلاش‌های صورت گرفته و حمایت دولت در سال های اخیر و همراهی مجلس شورای اسلامی با یک روند صعودی شاهد رشد فزاینده‌ای در اعتبارات مصوب بودیم که تاکنون نیز ادامه دارد به طوریکه در لایحه بودجه سال 1400 نسبت به سال 1396 رشد 455 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته دکتر رخشانی‌مهر در بخش اعتبارات هزینه‌ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز شاهد رشد 374 درصدی در 4 سال گذشته هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان نوسازی مدارس کشور در پیوست یک لایحه قانون بودجه 1400 شامل 10 طرح اصلی می باشد. طرح تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی نخستین بار درسال 97 در ردیف اعتبارات تملک سرمایه ای قرار گرفت که نشانگر توجه و اهتمام جدی به بحث تکمیل و اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای امسال پیش بینی شده، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و بر همین اساس اهتمام  و اولویت ویژه ای برای تکمیل طرح های نیمه تمام وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: علاوه بر این در لایحه بودجه سال 1400 که هفته پیش تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، سهم سازمان نوسازی مدارس کشور از عوارض گاز ( بند ب ماده 65  قانون الحاق 2) به منظور تامین و تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌ها از 20 درصد به 40 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین دو طرح کمک به تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم و احداث، توسعه و تعمیر سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس نیز به عنوان یک طرح جدید در لایحه بودجه 1400 آمده‌است که موجب. همچنین طرح ارتقای شاخص فضاهای آموزشی در استان‌های کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خوزستان به منظور توسعه عادلانه دسترسی به فضاهای آموزشی و کاهش فاصله در سرانه فضاهای آموزشی مناطق مختلف در لایحه بودجه سال 1400 افزوده شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس ضمن قدردانی از زحمات مجموعه سازمان برنامه و بودجه و نگاه مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهره‌مندی مناسب از این فرصت‌ها در قانون بودجه نیازمند تلاش، پیگیری و تسلط مدیران و همچنین تشکیل کمیته‌های اجرایی برای دستیابی به نتیجه مطلوب است.