با توجه به آمار بالای جذب سرمایه‌‌های خارجی توسط کشورهایی مانند آمریکا، لوکزامبورگ، ایرلند، آلمان، چین و...، این مناطق به عنوان صدرنشینان لیست صاحبان بیشترین دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری در جهان قرار گرفتند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ جایگاه چین در لیست کشورهایی که بیشترین دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری دارند، صعود کرد. از سه ماهه نخست سال 2020، چین توانست سهم دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری جهانی را که به صورت قانونی در کشور ساماندهی شده بود، از 3.2درصد در سه ماهه پیشین به 4.1درصد افزایش دهد و از بریتانیا، فرانسه، استرالیا، برزیل و ژاپن پیشی بگیرد.

بازار چین که اخیرا به صورت کامل برای شرکت‌های خارجی باز شده، به سرعت در حال جذب مدیران دارایی است.

اعتقاد بر این است عدم قطعیت برگزیت یکی از دلایلی است که سهم دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری واقع در بریتانیا در حال کاهش است. گفتنی است که سهم این کشور از 3.3درصد در سه ماهه چهارم سال 2019 به 3درصد در سه ماهه اخیر تنزل یافته است. سهم بریتانیا در سه ماهه نخست سال 2016، 3.8درصد بود که در آن زمان در جایگاه پنجمین کشور جهان قرار گرفت.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مکان خود را به صورت تصادفی انتخاب نمی‌کنند و کشورها تمام تلاش خود را در جهت بهبود نظام قضائی خود برای جذب سرمایه‌ها انجام می‌دهند. دو نمونه در این زمینه، لوکزامبورگ و ایرلند هستند که به رغم کوچک بودن این کشورها، سهم قابل توجهی از دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری جهانی را به خود جذب کرده‌اند.

در نمودار ارائه شده، مقر دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهانی تا سه ماهه نخست 2020 را مشاهده می‌کنید؛

 دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری