۰ نفر

اعلام آمادگی صداوسیما برای کمک به آموزش و پرورش

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۳۹
کد خبر: 436993
اعلام آمادگی صداوسیما برای کمک به آموزش و پرورش

رئیس صداوسیما در دیدار با وزیر آموزش‌ و پرورش با تأکید بر آمادگی همه معاونت‌های ذی‌ربط صداوسیما برای یاری آموزش ‌و پرورش، از آمادگی برای راه‌اندازی کمیته مشترک دائمی، قرارگاه معلم و مدرسه و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه راهبردی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در این دیدار اظهار کرد: پدیده کرونا باعث شد رابطه صداوسیما با آموزش‌وپرورش نسبت به گذشته در بالاترین سطح قرار گیرد و در این برهه از زمان و در روزهای کرونایی، رسانه ملی به‌صورت جهادی و با همه ظرفیت در کنار آموزش‌وپرورش برای کمک به مهم‌ترین مرکز تربیت آیندگان ایران اسلامی ایستاده است.

رئیس سازمان صداوسیما هم‌افزایی بین رسانه ملی و آموزش‌وپرورش را فتح بابی برای گسترش و ادامه فعالیت‌ها در حوزه آموزش دانست و با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از تعطیلی مدارس در شبکه‌های مختلف رسانه ملی به‌خصوص در شبکه آموزش، گفت: شبکه امید و پایگاه تلوبیون صداوسیما به‌ صورت رایگان می‌تواند در کنار شبکه آموزش به کمک نرم‌افزار کاربردی یا همان اپلیکیشن شاد وزارت آموزش‌وپرورش بیاید؛ چون برخی هستند که به‌دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌توانند از این نرم‌افزار شاد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید جایگاه معلمان در جامعه ارتقا یابد، از آمادگی صداوسیما برای برنامه‌سازی و تولید محصولات مختلف با شیوه‌های جدید در امر تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: رسانه ملی همواره در این مسیر تلاش کرده تا جایگاه اجتماعی معلمان و آموزش و پرورش را در قاب تصویر رعایت کند و آن را به‌درستی به تصویر بکشد.

وی افزود: قطعا معلمان و فرهنگیان چهره‌هایی هستند که باید به‌عنوان الگو برای مردم معرفی شوند و رسانه ملی به این موضوع توجه ویژه دارد.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه رسانه ملی آماده تولید محصولات سمعی و بصری با هدف تقویت مفاهیم آموزشی است، تأکید کرد: رسانه ملی آماده است تا با همکاری برترین معلم‌های آموزش‌وپرورش، برای دانش آموزان در تمام مراحل از کودکی تا سطوح بالاتر برنامه‌سازی کند.

علی عسکری نقش رسانه را از همان لحظات اول در مقابله با کرونا مهم دانست و گفت: تنظیم افکار عمومی، تنظیم رفتار مردم است و صداوسیما از همان لحظه اول متوجه نقش کلیدی خود در مواجهه با تبعات کرونا شد و توانست تا هم در حوزه اطلاع‌رسانی، آموزشی و اقناعی و هم در خنثی‌سازی فتنه دشمن موفق عمل کند و امیدواریم مطابق وضع کنونی، همکاری صورت گرفته با آموزش‌وپرورش نتیجه ارزشمندی به دنبال داشته باشد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش هم در این دیدار با قدردانی از اقدامات رسانه ملی و همکاری با آموزش‌وپرورش در شرایط شیوع کرونا در کشور گفت: وزارت آموزش‌وپرورش و رسانه ملی مأموریت مشترکی دارند و آن تولید محتوا برای چشم، گوش و قلب مخاطبان است و این فرصت، ظرفیت و توانمندی فوق‌العاده است که جامعه به ما داده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا پدیده جهانی و عالم‌گیر بود و قطعاً رفتار کشورها و چگونگی برخورد آن‌ها با این اپیدمی قابل‌مقایسه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در یک کار هماهنگ جزو کشورهایی است که بهترین واکنش را در بهترین زمان به این پدیده نشان داد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: آموزش‌وپرورش هم مأمور بود در مقابل این پدیده به‌سرعت واکنش نشان دهد و اولین نقطه‌ای که به نظر ما رسید صداوسیما بود که انصافاً با تمام انرژی و سرعت عمل و رفتار انقلابی پای کار آمدند و بعد از تعطیلی مدارس به‌سرعت بحث آموزش در شبکه‌های مختلف گسترش پیدا کرد و رضایت مخاطبان هم تأمین شده است.

میرزایی گفت: در کنار همکاری رسانه ملی، آموزش‌وپرورش باید تدبیر دیگری نیز اتخاذ می‌کرد و آن حرکت به سمت فضای مجازی و آموزش الکترونیکی و در نهایت راه‌اندازی نرم‌افزار و اپلیکیشن شاد بود که الحمدلله مورد استقبال معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش از اعلام هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال شیوع موج دوم کرونا در پاییز خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس، ما در آموزش و پرورش باید کاملا آماده باشیم تا با توجه به تجربیات کسب شده در این مدت به‌ویژه آموزش تلویزیونی و آموزش در اپلیکیشن شاد، جریان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ایران اسلامی‌به هیچ وجه قطع نشود.

حاجی میرزایی با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی و اشاره به نقاط قوت و ضعف آموزش در فضای مجازی و نرم‌افزار شاد، از رئیس رسانه ملی درخواست کرد در این مأموریت مهم آموزش‌وپرورش را با تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در سراسر کشور یاری کند.

در این جلسه همچنین معاونان رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده تبادل‌نظر کردند.

مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش هم گزارشی از عملکرد این شبکه از زمان آغاز برنامه‌های آموزشی ارائه داد.