آمارها نشان می‌دهد با وجود اینکه درصد مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی شیوع آن، یعنی چین حدود 3.5 درصد گزارش شده، این رقم برای ایران نزدیک به 14درصد بوده است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ بر اساس آخرین اخبار منتشره توسط دانشگاه جان هاپکینز،  تا کنون هیچ یک از 60 مبتلا به کرونا در آمریکا فوت نشده‌اند. تعداد مبتلایان در این کشور هنوز اندک بوده و با این وجود، ویروس کرونا تاثیر خود را آنگونه که باید، در آن بر جای نگذاشته است.

با این حال، با نگاهی به کشورهایی که بیشترین مبتلایان را دارند، می‌توانیم تصویری دقیق‌تر از تاثیر ویروس کرونا بر زندگی انسان داشته باشیم.

گفتنی است از میان پنج کشوری که بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند، در حال حاضر ایران بالاترین تعداد مرگ و میر را دارد.

از سوی دیگر، کشور چین که بالاترین تعداد مبتلایان به کرونا در آن قرار دارد، نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا 3.5 درصد بوده، در حالی که میزان آن در ایران 13.7 درصد است.

به گفته کارشناسان بهداشت، احتمال مرگ در میان افرادی که بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی، ریوی یا دیابت دارند، بیشتراست.

در نمودار ارائه شده، تعداد مبتلایان، کشته‌شدگان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در کشورهایی که بالاترین آمار ابتلا را دارند، مشاهده می‌کنید؛

تاثیر متفاوت کرونا در کشورهای مختلف