۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

بازار طلا همچنان در نوسان/ افزایش قیمت‌ها متاثر از رشد تقاضای طلای آب‌شده

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 472250
بازار طلا همچنان در نوسان/ افزایش قیمت‌ها متاثر از رشد تقاضای طلای آب‌شده

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند صعودی قیمت‌ها بازار طلا بیان کرد: این روز‌ها بازار با افزایش تقاضا‌ برای خرید سکه و طلای‌آب‌شده رو‌به‌رو است که این موضوع در کنار رشد نرخ ارز و اونس به افزایش قیمت‌ها دامن زده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمد‌ولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین از ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر قیمت طلا و سکه علاوه بر دو پارامتر ارز و اونس جهانی، تحت تاثیر رشد تقاضا قرار گرفته و مجددا افزایش یافته است.

او ادامه داد: اگرچه بارها به مردم هشدار داده شده که به دلیل ناآگاهی و عدم تخصص کافی، طلای آب‌شده نخرند اما همچنان این بخش بیشترین متقاضی را دارد و مصنوعات کماکان بدون متقاضی، درحالیکه اگر مردم در بخش مصنوعات طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند قیمت‌ها به این میزان افزایش نمی‌یافت.

به گفته محمدولی، طی روز‌های گذشته اونس روند پرنوسانی نداشته بنابراین اگر بازار ارز به آرامش برسد انتظار کاهش قیمت‌ طلا و سکه دور از انتظار نیست.

قیمت طلا و سکه نیمه مهر ماه۹۹

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۴میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید.

در این زمینه بخوانید:

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: همچنین نیم سکه به هشت میلیون و ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۶۰۰هزار تومان صعود کرد؛ در همین راستا هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده پنج میلیون و ۸۹۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۵۹هزار تومان قیمت خورد.