۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خطر سقوط بیت کوین به کمتر از 6هزار دلار

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
کد خبر: 430735
خطر سقوط بیت کوین به کمتر از 6هزار دلار

با شروع تعطیلات آخر هفته، قیمت بیت کوین بار دیگر با بازگشت به کانال 6 هزار دلاری به قیمت 6 هزار و 900 دلار مورد معامله قرار گرفت، این در حالی است که در ساعات پایانی روز شنبه قیمت این رمز ارز به سمت 6 هزار و 800 دلار متمایل شده بود.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ روزهای ابتدایی هفته گذشته، مایکل ون د پوپ یکی از شرکای کوین تلگراف درباره قیمت بیت کوین عنوان کرد که رقم 6 هزار و 900 دلار مرز بسیار مهمی برای بیت کوین است که افت قیمت به پایین‌تر از این سطح می‌تواند آغاز روند معکوس قیمت بیت کوین را رقم بزند.

ون د پوپ در این باره توضیح داد: مرز 6800 – 6750 دلار آخرین مرزهای پشتیبانی روند صعودی بیت کوین است که بازگشت به این سطح‌ها به معنای بروز نخستین نشانه‌های ضعف این رمز ارز است. با این حال، گذر از مرز 6800 – 6750 دلار به معنای یک سقوط سنگین و نزول شدیدتر قیمت بیت کوین است.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین از زمان اوج رکود خود در روز 13 مارس که به 3 هزار و 750 دلار رسیده بود، می‌توان سطح قیمتی فعلی را یک جهش 100 درصدی برای این رمز ارز در نظر گرفت با این حال به نظر می‌رسد این بازگشت قیمتی به سطوح پایین‌تر در کوتاه مدت امکان پذیر باشد.

به گفته وان د پوپ کاهش قیمت به منطقه پشتیبانی قبلی (6800 – 6750) به معنای بازگشت به عقب و حتی دستیابی به منطقه پشتیبانی پیشتر از این یعنی کانال 5 هزار و 800 و حتی نزول بیشتر را فراهم می‌کند.

این در حالی است که فراز و نشیب‌های بیت کوین بیانگر آن است که این رمز ارز تلاش دارد تا به سطوح بالای 6 هزار و 800 دلار دست پیدا کند، نقطه‌ای که همچنان نسبت سطوح پایین‌تر همچنان امید به روند صعودی آن وجود دارد. اگر قیمت بیت کوین نتواند سطح پشتیبانی 6 هزار و 750 دلاری را حفظ کند، قیمت‌ها به سطح حدود 6 هزار و 350 دلار خواهد رسید و روند نزولی تا سطح 5 هزار و 800 دلار هم ادامه خواهد یافت.

13

(نمودار فراز و فرودهای قیمت بیت کوین طی یک ساعت)

به منظور ایجاد یک روند معکوس نسبت به روند نزولی کنونی، بازگشت به سطح 7 هزار دلاری اجتناب ناپذیر است. پس از دستیابی به این سطح می‌توان به صعود به کانال 7 هزار و 200 دلاری امیدوار بود. صعود حتی به سطح 6 هزار و 900 دلاری هفته گذشته هم می‌تواند بیت کوین را برای دستیابی به سطح بالای 7 هزار دلار در ابتدای هفته آینده تقویت کند.

در نقطه مقابل این مساله، ادامه روند کاهشی و رسیدن به نقطه پشتیبانی 5 هزار و 800 دلاری، ثابت کننده این پیش بینی‌هاست که بیت کوین به کانال 4 هزار دلاری بازمی‌گردد. در شرایط کنونی تحلیل‌گرانی همچون آرتور هایز مدیرعامل بیت مکس BitMEX و تاجران رمز ارزها بر این باورند که بیت کوین قابلیت این را دارد که به محدود بازنگری 3 هزار و 500 دلاری و حتی 2 هزار دلاری بازگردد.

14

(نمودار تغییر قیمت بیت کوین طی یک روز)

در شرایطی که قیمت بیت کوین روز گذشته به تدریج کاهش یافت، بیشتر دیگر رمز ارزها هم سقوط جزیی پشت سر گذاشته‌اند. بر این مبنا اتریوم کاهش 2.09 درصدی داشت. بیت کوین نقدی 3.42 درصد کاهش یافت و چین لینک Chainlink نیز کاهش 4.65 درصدی به ثبت رساند. در حال حاضر ارزش کل بازار رمز ارزها 194.9 میلیارد دلار است که 64.2 درصد از کل ارزش بازار در اختیار بیت کوین است.