۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رمزارز رقیب پول نیست بلکه مکمل شرایط کنونى اقتصادی است

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
کد خبر: 410992
رمزارز رقیب پول نیست بلکه مکمل شرایط کنونى اقتصادی است

نایب رییس اتاق بازرگانى ایران با بیان اینکه رمزارزها رقیب و جایگزین پول نیستند، گفت: این تصور اشتباه باعث موضع گیرى منفى دولت و گمراهى سرمایه گذاران این بخش مى‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ حسین سلاح ورزى امروز در همایش سیاست گذارى پولى و بانکى با اشاره به جایگاه رمزارزها بیان کرد: برخی مباحثی مطرح می‌کنند مبنى بر اینکه گویا رمزارزها جایگزین و رقیب پول مى‌شوند، در حالیکه این ساده انگاری ناشی از عدم درک صحیح از ماهیت پول است.

وى افزود: این تصور اشتباه باعث می‌شود که هم سرمایه گذاران این حوزه گمراه شوند و هم دولت موضع گیری منفی روی این موضوع داشته باشد؛ بنابراین باید توجه کرد که رمزارزها رقیب پول نیستند بلکه در شرایط کنونى مى‌توانند مکمل اقتصادى باشند.

سلاح‌ورزى تاکید کرد: البته به شرط اینکه برای مبادله اعتبار بین بازیگران زنجیره ارزش، اقداماتى صورت گیرد و سیاست گذار پولی نیز بتواند زمینه اتصال کنترل شده و حساب شده اپراتورهای این بازار را ایجاد کند.

به گفته نایب رییس اتاق بازرگانى ایران، پلت فرمیزه کردن اطلاعات مالی به جهت این که می‌تواند تحت مقررات مشخص، نظام یکپارچه ای از داده‌های مالی را ایجاد کند نقش مؤثری در مبارزه با پولشویی دارد، همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر متاسفانه تمام بار تامین مالی به دوش سیستم بانکی قرار گرفته و بخش‌های مختلف اقتصاد، در رابطه با سبک تر کردن این بار همراهی نمى کنند.