۰ نفر

افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۲
کد خبر: 529929
افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری از افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، «سید علیرضا موسوی‌مجد» با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی گفت: با لغو تحریم‌ها، دیگر لوازم خانگی ساخته شده وارد کشور نمی‌شود و صرفا مونتاژ آنها در ایران انجام می‌شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: با افزایش نرخ دستمزد کارگران، هزینه حمل و نقل و انرژی، قیمت برخی اقلام لوازم خانگی ۱۰ درصد و برخی اقلام دیگر از جمله تلویزیون کمتر از ۱۰ درصد افزایش یافت.

موسوی مجد بیان کرد: شرایط بازار لوازم خانگی آرام و قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضاست و به دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم خانگی قیمت‌ها امسال حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در مورد واردات لوازم خانگی خارجی به کشور گفت: واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است و هیچ صحبتی مبنی بر آزادشدن واردات لوازم خانگی مطرح نیست.

او ادامه داد: البته تصور هم بر این است که با لغو تحریم‌ها لوازم خانگی آماده اجازه واردات نگیرد و صرفا با واردات قطعات لوازم خانگی و مونتاژ آن در ایران موافقت شود.

به گفته موسوی مجد، با گشایش‌های احتمالی برجام نیازی به واردات کالا از شرکت‌های ال جی و سامسونگ نیست، چرا که بستر تولید در کشور فراهم و ظرفیت‌های خالی پر شده است.