۰ نفر

تا پایان روز چهارم انجام شد؛

ثبت نام یک هزار و ۲۵۱ داوطلب در انتخابات شوراهای شهر

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۰۰
کد خبر: 513331
ثبت نام یک هزار و ۲۵۱ داوطلب در انتخابات شوراهای شهر

رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به پایان چهارمین روز ثبت نام داوطبان شورای شهر اعلام کرد: ثبت نام یک هزار و ۲۵۱ داوطلب تاکنون در این استان نهایی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شکرالله حسن بیگی شامگاه شنبه گفت: در این چهار روز اخیر ۳۲۸ داوطلب در حوزه تهران ثبت نام کردند که در میان شهرستان های استان تهران حوزه شهر تهران بیشترین داوطلب را به خود اختصاص داد.

وی افزود: ۵۳ درصد داوطلبان به فرمانداری ها مراجعه کردند و بصورت حضوری ثبت نام کردند، ۱۰ درصد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کردند و همچنین ۱۸ درصد از طریق کامپیوتر و ۱۹ درصد به وسیله تلفن همراه ثبت نام خود را تکمیل کردند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: امروز شنبه نیز ۴۶۸ نفر در کل استان تهران ثبت نام خود را نهایی کردند.

۵۱ هیات اجرایی در استان تهران تشکیل شد

وی درباره تشکیل هیات های اجرایی در استان تهران نیز گفت: با همکاری فرمانداران و بخشداران ۵۱ هیات اجرایی در این استان تشکیل شد که کار رسیدگی به صلاحیت های داوطلبان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسن بیگی با بیان اینکه داوطلبان وقتی که فرآیند زمان ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری نهایی کردند دیگر نیاز نیست به فرمانداری ها مراجعه کنند، افزود:‌ این افراد باید از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ منتظر دریافت پیامک با مضمون «اطلاعات توسط فرمانداری تایید شد، ثبت نام شما قطعی است» باشند.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می توانند به چهار روش برای ثبت نام اقدام کنند، افزود: روش نخست از طریق اپلیکیشن موبایلی به آدرس Entekhabat.moi.Ir و دریافت کد رهگیری، قابل اجرا است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: در روش بعدی داوطلبان می توانند از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری اقدام و در روش سوم با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری فرآیند ثبت نام خود را کامل کنند.

به گفته وی، در روش چهارم که پیشنهاد نمی شود می توانند با مراجعه به فرمانداری ها به صورت حضوری فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام را ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت عنوان کرد.

وی افزود: اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برشمرد.

به گفته وی، کسانی که سابقه‌ی یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه ی انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر از  ۲۰ اسفند، شورای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین به‌مدت یک هفته در فرمانداری‌ها و انتخابات رییس جمهوری نیز از ۲۱ اردیبهشت به‌مدت پنج روز در ستاد انتخابات کشور انجام می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.