۰ نفر

فردا انجام می‌شود:

آخرین انتخاب شورایی‌ها برای هیات رییسه دوره پنجم

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
کد خبر: 461720
آخرین انتخاب شورایی‌ها برای هیات رییسه دوره پنجم

فردا (یکشنبه 2 شهریورماه سال 1399) اعضای شورای اسلامی شهر تهران ترکیب هیات رییسه شورا را در آخرین سال از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در حالی مشخص می کنند که در سه سال گذشته ریاست شورا بر عهده محسن هاشمی رفسنجانی گذاشته شده و هیچ تغیری در ترکیب هیات رییسه ایجاد نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، انتخابات هیات رییسه شورای شهر پنجم فردا یکشنبه برگزار می‌شود، این در حالی است که از شش عضو هیات رئیسه، دوره انتخاب دو عضو یعنی سخنگو و خزانه دار دو ساله است. بنابرین در سال چهارم برای چهار جایگاه یعنی رئیس، نایب رئیس و دو منشی رای گیری به عمل می آید و تا اینجا بر اساس اظهارنظر برخی اعضای شورا بهاره آروین منشی هیات رییسه داوطلب عضویت در هیات رئیسه سال چهارم شورا نیست به این ترتیب تغیر منشی هیات رییسه حتمی است و شاهد تغییر در ترکیب هیات رییسه برای نخستین بار در سال آخر خواهیم بود.

البته صدراعظم نوری اعلام کرده فردا(2 شهریور) اعضای شورا پیش از جلسه علنی و انتخابات هیات رییسه جلسه مشورتی خواهند داشت و تصمیماتی در این زمینه مطرح و اعضا نظراتشان را بیان می کنند؛ در همین ارتباط زهرا نژادبهرام عضو کنونی هیات رییسه شورای شهر تهران نیز گفته است: محسن هاشمی به عنوان کاندیدای ریاست شورا، سیدابراهیم امینی به عنوان کاندیدای نایب‌رییس شورا و بنده به عنوان کاندیدای منشی هیات رییسه شورای شهر تهران آمادگی خود را برای انتخابات هیات رییسه شورای شهر در سال چهارم اعلام کرده‌ایم ولی در مورد سایر اعضا و نظرشان اطلاع ندارم.

در آخرین جلسه شورای شهر نیز محسن هاشمی ریاست شورا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد احتمال نقد اعضا بر عملکرد هیات رییسه فعلی شورا گفت: "در آخرین جلسه هم اندیشی اعضای شورا نقدی نشد اما خودم نقدهایی دارم" نقدهایی که شاید از سوی افرادی خارج از شورا نیز بر عملکرد هیات رییسه شورا مطرح شود اما با این وجود تغییر در ریاست شورا کمی بعید به نظر میرسد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره انتخابات هیات رییسه شورا می گوید: نقش رئیس شورا صرفا اداره شورا نیست، بلکه تجلی کلیت شورا نیز هست و از منظر بیرونی یک وجه نمادین نیز دارد و گمان شخصی من این است که آقای هاشمی رفسنجانی بر اساس پارامترهای متنوع، بهترین گزینه ریاست هستند. تمایل شخصی من مبنی بر تغییرات حداقلی در هیات رئیسه است.

اعضای شورا این تمایل را در سه سال گذشته نیز حفظ کردند و ترجیح دادند تغییری در ریاست شورا نداشته باشند تا هاشمی تجلی کلیت شورا را بر عهده داشته باشد، اما تغییر در ترکیب هیات رییسه در آخرین سال این شورا با انصراف آروین اجتناب ناپذیر است.

اعطا درباره گزینه های مطرح شده برای منشی هیات رییسه نیز نام هایی همچون آرش حسینی میلانی و امانی را مطرح کرده و تاکید کرده است: در سال گذشته یعنی برای انتخابات سال سوم شورا، اسامی آقای حجت نظری و خانم فخاری نیز مطرح بود، اما مشخص نیست آیا امسال تمایلی از سوی این همکاران برای حضور در هیات رئیسه وجود دارد یا خیر؟ اما اگر چنین باشد، می توان گفت علاوه بر خانم نژادبهرام، حداقل ۴ نام دیگر برای حضور در جایگاه دو منشی هیات رئیسه مطرح است.

به این ترتیب می توان پیش بینی کرد در جلسه فردا حداقل تغییرات در هیات رییسه برای سال چهارم در حد یک منشی رخ خواهد داد و اعضای شورا ریاست فعلی را در سال آخر نیز ابقا کنند.