۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

ماجرای انتقال بیماری از سگ‌ها و بنرهای شهرداری تهران!

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷
کد خبر: 434815
ماجرای انتقال بیماری از سگ‌ها و بنرهای شهرداری تهران!

رییس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: در ارتباط با انتقال بیماری کرونا از حیوانات به انسان نباید آلوده شدن را با ابتلا اشتباه بگیریم.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ همزمان با شیوع کرونا شهرداری تهران اقدام به چاپ و نصب بنرهایی با محتوای مراقبتی در مقابل کرونا کرد. بر روی یکی از این بنرها که عکس سگ داشت نوشته شده بود؛ «از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و  اهلی خودداری کنید.»

محتوای این بنر سبب واکنش‌های تندی از سوی فعالان حقوق حیوانات شد و مبنای اعتراضشان هم این جمله سازمان بهداشت جهانی بود که ؛ «کرونا از سگ منتقل نمی‌شود.»

شهرداری تهران در نهایت بعد از اعتراض گسترده این افراد بنرها را جمع‌آوری کرد. کجای این برداشت اشتباه است، پرسشی بود که ما با «پیام محبی» رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران مطرح کردیم.

او با بیان اینکه احتمالا 4میلیون نفر دیگر نیز در دنیا مبتلا به کرونا شده‌ اما هنوز شناسایی نشده‌اند، اظهار کرد: با توجه به مواجه ای که انسان‌ها با حیوانات خانگی دارند اگر قرار بود کرونا بیماری در حیوانات خانگی ایجاد کند باید تا الان علائم‌اش را می‌دیدیم.

محبی اضافه کرد: اما اشتباهی که اتفاق میفتد این است که آلوده شدن را مترداف با بیمار شدن می‌دانند. می‌گویند از حیوان تست کرونا گرفتیم و مثبت شد، بله این اتفاق میفتد همانطور که خودکار و لباس من هم اگر می‌شد از آن‌ها تست گرفت، تستشان مثبت می‌شد.

رییس بیمارستان دامپزشکی تهران تاکید کرد:  روی بدن حیوان هم ویروس می‌شنید و ممکن است اگر تست بگیرند مثبت شود اما منجر به بیماری حیوان نشود. لزوما وجود ویروس بر روی بدن حیوان باعث بیمار شدنش نمی‌شود.

او گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی کووید 19 بیماری مشترک بین انسان و حیوان است اما معنی آن این نیست که بین همه حیوانات مشترک است. حیوانات خانگی را بیمار نکرده اما ممکن است آلوده کند و تماس با سطوح آلوده باعث بیماری افراد دیگر شود.

پس می‌توان نتیجه گرفت که معنی تماس حفاظت شده این نیست که حیوانات ناقل کرونا هستند بلکه همانطور که در تماس با سطوح مراقبت داریم باید درتماس با حیوانات نیز مراقبت‌های بهداشتی داشته باشیم زیرا اگر ناقل هم نباشند و به کرونا هم مبتلا نشوند می‌توانند آلوده باشند و آلودگی را انتقال دهند.