۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سرانجام ساخت اکوپارک در رود_دره فرحزاد/ شهرداری منطقه2 تهران؛ منتظر اختصاص بودجه‌

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
کد خبر: 434199
سرانجام ساخت اکوپارک در رود_دره فرحزاد/ شهرداری منطقه2 تهران؛ منتظر اختصاص بودجه‌

به گفته شهردار منطقه 2 تهران؛ ساخت اکوپارک در رود دره فرحزاد معطل اختصاص بودجه از سوی شهرداری تهران است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ دی ماه سال گذشته بود که آرش حسینی میلانی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران طی تذکری به شهرداری منطقه 2 گفت که؛ از جمله معدود پهنه‌های باقی مانده اراضی اطراف حریم رودخانه فرحزاد است، اما ظاهرا شهرداری منطقه 2، درصدد احداث پارک در این محدود است. با توجه به ضرورت رعایت سیاست‌های مصوب به شهرداری تهران تذکر می‌دهم ضمن توقف عملیات عمرانی در محدود مذکور گزارشی از میزان انطباق طرح پارک پیشنهادی با اسناد و مطالعات مصوب بالادستی تهیه و به شورای شهر ارسال کند.

بعد از این تذکر بود که شهرداری منطقه 2 طی جلسه‌ای با این کمیسیون در صدد قانع کردن برای احداث اکوپارک برآمد اما موفق نشد و شورا به احداث این پارک بودجه‌ای اختصاص نداد.

در نهایت اما در بودجه سال 99 شورا با پادرمیانی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران بودجه‌ای محدود در حد 2 یا 3میلیارد تومان به احداث این پارک اختصاص پیدا کرد و بنا شد شهرداری منطقه با همراهی معاونت برنامه‌ریزی ملاحظاتی که در طرح صورت می‌گیرد را به شورا و کمیسیون محیط زیست ارائه دهد.

رسول کشت پور، شهردار منطقه 2 در پاسخ به پرسشی مبنی بر احداث اکوپارک دره فرحزاد گفت: ما منتظریم تا ردیف بودجه برای احداث پارک اختصاص داده شود تا کار را آغاز کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که شورای شهر با این اقدام مخالف است، اظهار کرد: شورای شهر با کلیت طرح مشکلی ندارد و با شیوه اجرا مخالف بود.

گفتنی است ساخت و ساز در مسیل رودخانه طی سالها باعث شده به وقت بارندگی شدید و وقوع سیل خطرات فراوانی شهرها را تهدید کند. بارگذاری‌های سنگین در بوستان جوانمردان و نهج‌البلاغه از جمله دخالت در مسیر طبیعی آب بود که به عنوان یکی از اقدامات اشتباه مدیریت شهری اسبق یاد می‌شود و کارشناسان معتقدند همان اتفاق دیگر نباید برای رود دره فرحزاد بیفتد.