۰ نفر

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:

کاهش 60درصدی مسافران مترو/ کنترل ورود دستفروشان به مترو اغلب از کنترل خارج است

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 422753
کاهش 60درصدی مسافران مترو/ کنترل ورود دستفروشان به مترو اغلب از کنترل خارج است

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید بعضا کنترل ورود دستفروشان به مترو از دستشان خارج می‌شود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با وجود اعمال ممنوعیت برای دست فروشان مترو همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، اما همچنان شاهد حضور آنان در مترو و فروش برخی اقلام حتی اقلام خوراکی هستیم به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در مترو هیچ مأموری برای جلوگیری از ورود این افراد نداریم و بعضا از کنترل ما خارج می‌شوند. سیستم ما نمی‌تواند به صورت صددرصد این موضوع را حل کند. ما نیازمند کمک ارگان‌ها و سازمان‌های دیگری برای حل این معضل هستیم.

 او با اشاره به کاهش 60 درصدی مسافران مترو اضافه کرد: اگر دست فروشی اقدام به فروش مواد خوراکی کند شدیدا باید با او برخورد می‌شود. اما وقتی ما این روزها فقط 870هزار تهرانی را با مترو جا به جا می‌کنیم یعنی مردم خودشان متوجه هستند که استفاده از مترو در این شرایط چه خطراتی برای آنها دارد؛ پس به تبع نباید از دست فروشان هم خرید کنند و حتی به وسایل آنها دست بزنند.

حجت با بیان این که یکی از اقدامات پیشگیرانه در مقابله ویروس کرونا دست نزدن به سطوح اعم از دستگیره یا وسایل دست فروشان است تاکید کرد: هر چند ما هر شب مترو را ضدعفونی می کنیم اما خود مردم هم با عدم حضور در مترو  و همچنین خرید نکردن از دست فروشان و دست نزدن به اجناس آنها باید مراقب سلامتی خود باشند.