۰ نفر

رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

طلب 300میلیاردی شهرداری از دولت در حوزه بافت فرسوده/ فعلا از پیگیری نتیجه‌ نگرفته‌ایم

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبر: 404358
طلب 300میلیاردی شهرداری از دولت در حوزه بافت فرسوده/ فعلا از پیگیری نتیجه‌ نگرفته‌ایم

رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران می‌گوید: تاکنون در حوزه بافت فرسوده دولت رقمی از تعهدات خود را پرداخت نکرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ کاوه حاج علی اکبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت چه سهمی در نوسازی بافت فرسوده شهر تهران دارد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تعهدات دولت در بحث نوسازی بافت فرسوده دو بخش است؛ یکی تعهداتی که به مردم دارد که اگر پروانه بگیرند تسهیلات بانکی با سود 9 درصد به آنها بدهد.  

او ادامه داد: خوشبختانه بعد از چهار سال تاخیر از ابتدای امسال  منابعی برای این موضوع از تبصره 18 قانون بودجه تامین شد و درحال حاضر مردم تسهیلات ارزان قیمتی را در بافت فرسوده می‌گیرند.

رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه تعهد دوم به شهرداری‌ها است، اظهار کرد: دولت متعهد است 70 درصد منابع تامین خدمات در بافت فرسوده را اختصاص داده و 30 درصد مابقی را شهرداری تامین کند اما حداقل در شهرداری تهران تاکنون نتوانستیم منابعی را چه به صورت نقدی و چه به غیرنقدی دریافت کنیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه از سال گذشته یک تعهد  300 میلیاردی از دولت طلب داریم  که تاکنون محقق نشده است، گفت:  یکشنبه هفته گذشته شهردار تهران در اینباره با معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه صحبت کرده و چندین بار هم با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کردند تا این منابع به جای آنکه با واسطه وزارت راه و شهرسازی به شهرداری ها داده شود، مستقیم به حساب شهرداری‌ها بیاید اما ننتیجه‌ای نگرفتبم.

رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: ما در سال 97، 98 برای اولین بار برای تامین خدمات در بافت های فرسوده منابع اختصاص دادیم و حدود 72 پروژه را آغاز کردیم که در حال حاضر 8/5 هکتار فضای عمومی و فضای خدماتی در حال احداث است.

او گف: ما در سهم خودمان خیلی بیشتر از منابع شهرداری کار کردیم و در حوزه دولت هم تنها کاری که از دستمان بر می آید پیگیری کردن است .