۰ نفر

مسجد جامعی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تعلل مدیریت شهری در ایجاد مکانی برای اعتراض، به افکار عمومی آسیب زد

۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبر: 400035
تعلل مدیریت شهری در ایجاد مکانی برای اعتراض، به افکار عمومی آسیب زد

عضو شورای شهر تهران گفت: ما به عنوان شورا طرحی را برای ایجاد مکان اعتراض دادیم و متاسفانه دو سال آن را به تاخیر انداختند، اگر این اتفاق می‌افتاد افکار عمومی این قدر آسیب نمی‌دید.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ احمد مسجد جامعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ایجاد فضایی برای اعتراض به تعویق افتاد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: وقتی جایی برای تجمع قرار داده می‌شود، در قانون اعتراض را به رسمیت می‌شناسند و رئیس جمهور، شهردار، رئیس قوه قضاییه و همه می گویند، باید فضایش را آماده کنیم.  اگر این سلسله یک سیکل معیوب باشد هیچ وقت پیش نمی رود.

او ادامه داد: دو سال پیش طرح ایجاد فضایی برای اعتراض را دادم و تمام بحثم این بود که شهرداری تهران با همکاری دستگاه های ذیربط جایی را تعیین کنند. از آنجا که همیشه نوش دارو را بعد از مرگ سهراب می‌آوریم، این بار هم این گونه شد. اگر چنین فضایی وجود داشت احتمالش زیاد بود که اعتراض‌ها اینطور به هم متراکم نشود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این اعتراض‌ها یک اعتراض نبود و تراکم اعتراضات به هیجانی تبدیل شد که تر و خشک را با هم سوزاند. شورا این طرح را داد اما عملیاتی‌اش نکرد. کاری که ما باید بکنیم این است که برای اعتراضات فضایی را آماده کنیم که اگر کسی اعتراض کرد اعتراض معلوم باشد و به آشوب کشیده نشود؛ چون خود معترضان متضرر می شوند.

مسجد جامعی با انتقاد از روند معیوب ایجاد چنین فضایی تاکید کرد:  اگر به همین شکل معیوب بماند به جایی نمی‌رسد و حقی که قانون اساسی گفته به همین شکل باقی می ماند. البته تشکیلات حوزه ریاست جمهوری به این موضوع رسیده‌اند و درحال پیگیری‌اند. باز هم می‌گویم اگر بدون همکاری مدیریت‌های محلی و شوراهای محلی باشد باز هم ناقص است؛ یعنی جنس مقتضیات محلی باید در این مکان ها دیده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد:  البته این بدین معنا نیست که هر کس اعتراض دارد حتما به اینجا بیاید. ما به عنوان شورا طرحی را دادیم و متاسفانه دو سال آن را به تاخیر انداختند. اگر این اتفاق می‌افتاد افکار عمومی این قدر آسیب نمی‌دید. شورا آن زمان پیش‌بینی درستی کرد؛ به جای این که درستش کنند در باب امکان پذیر نبودنش سخن گفتند. الان باز به فکر افتاده‌اند و ممکن است دو روز دیگر تبش بخوابد و چیز دیگری بگویند.