۰ نفر

مهرعلیزاده: کنکور را حذف می کنم

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶
کد خبر: 532887
مهرعلیزاده: کنکور را حذف می کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت‌ها اجازه می دهند دانشجو بر اساس فاکتورهای دیگر انتخاب شود از این رو حذف کنکور از برنامه ها اساسی بنده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز (سه شنبه) در برنامه صدای جوان که عصر امروز از رادیو پخش شد به معرفی خود پرداخت و گفت: سه فرزند دارم که هر سه در تهران زندگی می‌کنند. منزل من ۲۸۰ متر است و یک تویوتای ساخت ۲۰۰۹ دارم. از دیدگاه اطرافیان منضبط، پرکار و خانواده دوست هستم.

وی در رابطه با سیاست دولت او برای حل مشکل مسکن، افزود: کنترل نقدینگی و کاهش نرخ تورم سبب مهار قیمت مسکن خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با فضای علمی و دانشگاهی، گفت: اصلاحات اساسی در بنیان‌های دانشگاهی ضروری است. دانشگاه‌ها باید به سمت راهبردها برای مشارکت در حل مسائل کشور هدایت شوند، دانشگاه باید در تعامل با جامعه و در جهت نیازهای آنها حرکت کنند و نباید یک تافته جدا بافته باشد.

مهرعلیزاده ادامه داد: پشتیبانی از کارهای علمی و فناوری، پشتیبانی از همکاری‌های استاد و دانشجو و موارد دیگر از راهکارهایی هستند که برای بهبود وضع فضای آموزش عالی کارساز خواهد بود.

وی درباره صیانت از سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: خانواده، بنیان جامعه است و اگر بتوانیم مسائلی را در خانواده حل کنیم معضلات بسیاری از سطح جامعه پاک می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در این راستا، کمک به تامین نیازهای بهداشتی، فرهنگی، ایجاد اشتغال، کمک به معیشت و بهبود وضع سفره خانواده‌ها، کمک به تامین مسکن خانوارها، تسهیل فعالیت‌های فرهنگی و دینی برای امیدوار ساختن خانواده ایرانی اثرگذار خواهد بود

مهرعلیزاده درباره با موضوع کنکور، گفت: اصرار بر حفظ و نگه داشتن کنکور بیهوده است. ظرفیت‌ها اجازه می‌دهند دانشجو بر اساس فاکتورهای دیگر انتخاب شود از این رو حذف کنکور از برنامه‌ها اساسی بنده است.

وی درباره رونق تولید، تاکید کرد: اولین کاری که خواهم کرد، حذف بخش نامه‌هایی که ترمز تولید هستند خواهد بود، با حذف این موانع در حدود یک ماه نفس تولید باز خواهد شد. همچنین به پنج دهک پایین جامعه حداقل پنج برابر مبلغ فعلی، یارانه اعطا خواهد شد تا اندکی به معیشت آنها کمک و از سطح فقر آنها کاسته شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوع سربازی، تصریح کرد: یک لایحه برای لغو سربازی و یا اگر لغو مقدور نبود تبدیل سربازی به گذراندن یک دوره اجباری در بخش‌های تخصصی یا حتی شرکت‌های خصوصی تنظیم خواهم کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه کار دولت در تشویق مردم به بورس غلط بود، تاکید کرد: نه اینکه فعالیت در بورس غلط باشد اما نحوه ترغیب مردم و روندی که اتفاق افتاد اشتباه بود.

وی درخصوص مبارزه با قاچاق کالا، گفت: یک تحول ساختاری در نظام گمرکی مورد نیاز است، نظارت تشکل‌های صنفی و اجتماعی مثل اتاق بازرگانی باید تقویت شود، همچنین بخش خصوصی کارآفرین مثل «استارتاپ ها» و پشتیبانی از بخش خصوصی می‌تواند مانع قاچاق باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: ایجاد انضباط مالی در یودجه و تخصیص منابع بر اساس معیار کارآیی و عملکرد، دو راهبرد مهم در این راستا است. امروز تخصیص بودجه با چانه زنی اتفاق می‌افتد و بودجه با توجه به نیازهای مالی به نهادها تعلق نمی‌گیرد.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: حتماً مداخله دولت در امور اقتصادی و اجتماعی باید کاسته شود و همچنین امور مختلف جامعه باید به مردم واگذار شود و نقش دولت کمتر و کمتر شود.

وی با بیان اینکه یارانه‌های انرژی باید به اقتصاد ملی بازگردانده شود، تاکید کرد: اگر منابع حاصل از اصلاح یارانه‌ها به جامعه و اقتصاد برگردد، اقدامات بسیار زیادی می‌توان انجام داد. مبلغ یارانه انرژی در کشور مبلغ بسیار زیادی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال شهروندی مبنی بر بهبود وضعیت معیشتی مردم، تصریح کرد: اولین کار ما در مورد قشر آسیب پذیر خواهد بود و یارانه‌های نقدی قشر آسیب پذیر جامعه را حداقل پنج برابر خواهم کرد. همچنین با برنامه‌هایی که داریم در چهار سال، چهار میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد.

مهرعلیزاده درخصوص معضل خام‌فروشی، افزود: خام فروشی به ویژه درباره مواد معدنی، موضوعی است که باید هر چه سریع‌تر به آن رسیدگی شود. تسهیلات ویژه و جایزه‌های صادراتی برای صنایع در نظر خواهیم گرفت، تا مسیر صادرات محصولات میسر شود.

وی افزود: همچنین با تثبیت بازار، اجازه نمی‌دهیم تولید کننده‌ای که به سختی بازاریابی کرده مشتری خود را از دست بدهد؛ فضای امنی برای تولیدکنندکان فراهم خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره واحدهای تولیدی تعطیل شده یا احداث واحدهای جدید، بیان کرد: اولین برنامه من در این زمینه رفع موانع اداری و دیوان سالاری است که این موضوع می‌تواند ۶۰ درصد، ظرفیت موجود را به کار ببندد.

مهرعلیزاده تاکید کرد کرد: به بانک‌ها اجازه نخواهیم داد از تولید کننده سود ۳۰ درصد بگیرد یا اگر قرار است وام اعطا شود بازگرداندن آن به مرحله تولید موکول شود، این موضوعات تولید کنندگان را زمین گیر کرده است.

وی در بخش دیگر این گفتگو با بیان اینکه امید داریم ارزش‌های ارزشمند دینی که به آن پاییند هستیم را در عملکرد به مردم منتقل کنیم و با ریا کاری جوانان را پس نزنیم و بدبین نکنیم، افزود: دخالت فزاینده دولت در اقتصاد، باعث رانت و فساد شده است، همچنین عدم اجرای یک الگوی صحیح و شناخته شده در کشور از نقاط ضعف فعلی کشور است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: افزایش بیکاری، گسترش خط فقر، کاهش امید اجتماعی و اعتماد بین دولت و مردم نگران کننده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مهمترین نکاتی که برای انتخاب مدیران در دولت در نظر گرفته‌ام، کارآمد بودن، نخبه بودن، فعال و پر کار بودن، امیدوار بودن و مومن بودن است، گفت: اعلام می‌کنم میانگین سنی دولت من زیر ۴۵ سال خواهد بود. باید بانک اطلاعاتی از متخصصان و کارآفرینان برای اداره کشور تهیه شود تا بدون توجه به جهت گیری و تفکر افراد همه برای اصلاح وضع موجود به میدان بیایند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه خواهید کرد؟، گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که با اتکا به توانمندی‌های داخلی تحریم‌ها را بی اثر کنیم. کشور ما این قابلیت را دارد، اگرچه تحریم‌ها می‌توانند سرعت را در مسیر پیشرفت کم کنند اما نمی‌توانند ما را متوقف کنند. موارد بسیاری در زمینه اقتصاد مقاومتی عمل نشده است که باید به آن بپردازیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: آینده برای جوانان است، هرچه در کشور است برای نسل آینده است؛ امیدوارم جوانان با استعدادهایی که دارند آینده خوبی را برای کشور و نسل‌های بعدی بسازند.