۰ نفر

درصد مرگ در جراحی بینی

۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 664684
درصد مرگ در جراحی بینی

جراحی بینی به عنوان یک روش ترمیمی چندین قرن پیش آغاز شد. در پایان قرن نوزدهم برای اولین بار برای اهداف زیبایی شناختی مورد استفاده قرار گرفت، از آن زمان تاکنون بسیار تکامل یافته است و به نتایج بسیار رضایت بخش، طبیعی و طولانی مدت دست یافته است که تأثیر زیادی بر زیبایی شناسی کل چهره دارد.

به همین دلیل است که جراحی بینی یکی از موثرترین جراحی های زیباسازی و جوانسازی محسوب می شود. علاوه بر این، به دلیل زمان نقاهت نسبتاً کوتاه و عدم وجود اسکارهای قابل مشاهده، جراحی زیبایی ارجح برای مردان است.

جراحی بینی

رینوپلاستی یک عمل جراحی است که برای اصلاح یا غلبه بر مشکلات زیبایی و یا عملکردی در ناحیه بینی انجام می شود. به طور کل دو نوع جراحی زیبایی بینی وجود دارد: رینوپلاستی زیبایی یا ترمیمی، که بسته به نوع مشکلی که می خواهید درمان کنید دارد.

سن مناسب برای جراحی بینی چقدر است؟

در مورد حداقل سن توصیه شده برای استفاده از آن اختلاف نظر زیادی وجود دارد، اما اتفاق نظر وجود دارد که برای جلوگیری از عواقب جدی برای فرد، اکثر متخصصان این عمل را از 17 سالگی در مردان و از 15 سالگی در زنان را توصیه می کنند که البته باز هم این نظرات می تواند متفاوت باشد.

هنگامی که هدف زیبایی شناختی است، بهتر است منتظر بمانید تا ساختارهای بینی درگیر رشد خود را کامل کنند و بیمار از سلامت ارگانیک و روانی خوبی برخوردار باشد و به طور کامل سن بلوغ و تغییرات این دوران را سپری کرده باشید و بعد از بتوانید اقدام به انجام این جراحی کنید.

تکنیک های رایج برای انجام جراحی بینی

 رایج ترین آنها تکنیک های باز و بسته نامیده می شوند. تفاوت بین آنها در میان چیزهای دیگر نهفته است، زیرا باز بودن یک اسکار کوچک در ناحیه نامحسوس قسمت تحتانی بینی به نام کلوملا به جای می گذارد. این به دلیل قرار گرفتن در معرض بهتر ساختارهای استخوانی، که با توجه به اینکه ساختار بینی به طور کامل مشخص است می توان نتیجه بهتری از جراحی به دست اورد.

در مقابل، روش بسته اسکار در نواحی خارجی بینی باقی نمی‌گذارد و برای اکثر موارد بدون عارضه اندیکاسیون دارد. همچنین اجازه می دهد تا بسیاری از تغییرات انجام شود و به دلیل میزان کمتر دستکاری بافت، زمان بهبودی کوتاه تری دارد.

جراحی زیبایی بینی با بی هوشی انجام می شود؟

ملاحظات برخی از جراحان بیهوشی عمومی را ترجیح می دهند، برخی دیگر بی حسی موضعی را ترجیح می دهند و اکثر آنها بی حسی موضعی همراه با آرامبخش هستند. هر گزینه های معتبری هستند، اگرچه توصیه می شود همیشه برای بهترین گزینه در حضور متخصص بیهوشی داشته باشید.

مانند هر جراحی زیبایی، رینوپلاستی چه در حین و چه بعد از جراحی نباید دردناک باشد. با این حال، برخی از روش ها مانند درمان سپتوم یا سپتوم و شکستگی بینی نیاز به مدیریت بیهوشی کافی دارد که توسط متخصص بیهوشی حرفه ای ارائه می شود.

جراحی بینی

علاوه بر این، مدیریت ضد درد و ضد التهابی کافی برای درمان پس از عمل ضروری است. در حال حاضر با داروهای موجود، مدیریت درد دیگر نگران کننده نیست.

خطرات یا درصد مرگ در جراحی بینی

خطرات رینوپلاستی تقریباً مشابه خطرات هر جراحی زیبایی دیگر است، اگرچه با بروز کمتر: ممکن است خونریزی، هماتوم، سروما، عفونت، بهبودی ضعیف، نتایج ضعیف و غیره وجود داشته باشد.

بسیاری از عوارض با عوامل خاص خود بیمار همراه است که بیشتر آنها با داشتن سابقه بالینی خوب و معاینات بالینی مربوطه قابل تشخیص و پیشگیری هستند، سایر عوارض ممکن است به دلیل بی تجربگی باشد که در این صورت توصیه می شود که همه بیماران این کار را انجام دهند. با بررسی دقیق و انتخاب متخصصی که آنها را درمان می کند، باید تجربه و مراجع را در موارد بهداشتی صالح مانند انجمن جراحان پلاستیک سابقه آنها را بررسی کنند.

رینوپلاستی زیبایی یکی از چالش برانگیزترین و هیجان انگیزترین تکنیک های جراحی در جراحی پلاستیک است که نیاز به تخصص، تجربه و به روز رسانی مداوم دارد، اما در دستان خوب یکی از موفق ترین جراحی ها برای رسیدن به زیبایی و جوانی است، زیرا نتایج طبیعی و قابل پیش بینی را ارائه می دهد. با ماندگاری طولانی، با عملکرد تنفسی خوب، بدون اسکار قابل مشاهده و با زمان بهبودی نسبتاً کوتاه، به همین دلیل یکی از بالاترین میزان رضایت را در هر دو جنس دارد.

پس به طور کلی خطرات رینوپلاستی تقریباً مشابه خطرات هر جراحی است، هرچند با بروز کمتر.

دوره نقاهت جراحی بینی

اگرچه جراح در پایان جراحی می‌تواند نتایج قطعی را با تقریب زیادی تجسم کند، اما اثرات ضربه‌های جراحی که نتایج را پوشش می‌دهد و باید چیزی در حدود یک سال صبر کرد تا نتیجه نهایی و ورم های بینی به طور کامل از بین برود و سپس نتیجه نهایی مشخص شود.

زمان ریکاوری به خیلی چیزها مربوط می شود. اکثریت به دلیل جنبه های بیولوژیکی بیمار مانند سن، جنس، پیچیدگی پرونده و غیره است. و جنبه های دیگر مانند تکنیک مورد استفاده، روش های مرتبط: سپتوپلاستی، شکستگی، گرافت و غیره. بدیهی است که تجربه جراح نیز در این امر مهم است.

به طور کلی می توان گفت که برای اکثریت قریب به اتفاق بیماران، علائم و نشانه های جراحی بینی تقریباً به طور کامل بین هفته اول و سوم پس از عمل برطرف می شود.

مراقبت های بعد از عمل بینی

  • چند روز اول نباید به پهلو بخوابید و حتما باید به پشت  و سر باید صاف باشد.
  • از مصرف فلفل و ادویه پرهیز کنید چون باعث ورم بینی می شود.
  • سرتان را پایین نندازید چون باعث ورم بینی می شود.
  • پیاده روی سبک انجام دهید و از دویدن و بالا رفتن از پله ها پرهیز کنید.