۰ نفر

آب ولرم را با معده خالی بنوشید تا...

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۶:۵۸
کد خبر: 656049
آب ولرم را با معده خالی بنوشید تا...

احتمالا اگر یک سرچ در گوگل بزنید و در مورد فواید آب به جستجو بپردازید حدود یک میلیون مقاله در اینترنت پیدا خواهید کرد که مزایای نوشیدن آب را به شما می گویند.

خواص آب ولرم و فواید نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا

به گزارش اقتصاد آنلاین، صادقانه بگوییم جهان به دو دسته تقسیم می‌شود: کسانی که نوشیدن آب گرم را دوست دارند و آنهایی که نوشیدن آب سرد را می‌پسندند.

همه ما می دانیم که آب برای بقای ما و هر موجود زنده دیگری ضروری است و باید در مصرف آن دقت کنیم چرا که امروزه با توجه به افزایش جمعیت دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای برخی از افراد در نقاط مختلف کره زمین سخت شده است.

نوشیدن آب آشامیدنی گرم فواید بسیاری دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوشیدن آب

کاهش وزن

روز خود را با یک لیوان آب گرم و عسل شروع کنید که برای حفظ متابولیسم سالم و کمک به کاهش وزن بسیار مفید است.

گرفتگی‌های قاعدگی

نوشیدن آب گرم قبل از خواب در هنگام گرفتگی قاعدگی‌، روی ماهیچه‌های شکم تأثیر آرام بخشی دارد.

گوارش

نوشیدن یک لیوان آب گرم با عسل و لیمو درست هنگام بیدار شدن از خواب به بدن شما کمک می‌کند تا معده شما غذا را بهتر هضم کند و سیستم گوارشی شما را تحریک می کند، زیرا آب گرم به شکستن پیوندهای روغن موجود در غذای مصرفی شما کمک می‌کند.

یبوست

یبوست اغلب به دلیل کمبود آب کافی در بدن شما ایجاد می‌شود، سعی کنید مقداری آب گرم قبل از خواب بنوشید، این کار هنگام بیدارشدن از خواب به بهبود حرکات روده‌ها کمک کنید و در نتیجه احتمال مبتلا شدن به یبوست را کاهش می‌دهد.

تحریک گلو و مجاری بینی

نوشیدن آب گرم در طول روز یک درمان عالی برای جلوگیری از تحریک گلو، سرفه و سرماخوردگی است، زیرا بلغم را حل کرده و آن را از دستگاه تنفسی شما خارج می‌کند و باعث کاهش مور مور گلوی شما می‌شود.

بلغم چیست؟

بلغم، یکی از خلط‌های چهارگانه (اخلاط اربعه) در طب اخلاطی است. به نظر طبیبان سنتی، این خلط طبعی سرد و مرطوب دارد و مصرف زیاد خوراکی‌های سردی بخش، باعث زیاد شدن این خلط در بدن می‌شود.

چرخه خواب

نوشیدن آب گرم قبل از خواب باعث آرامش ماهیچه‌ها و اعصاب بدن شما می‌شود که به نوبه خود باعث ایجاد یک خواب راحت می‌شود.

سلامت پوست

نوشیدن مقدار مناسب آب گرم با افزایش دمای بدن و دفع سموم از بدن به سم زدایی بدن کمک کرده، همچنین نوشیدن آب گرم برای حفظ رطوبت پوست و رساندن ریزمغذی‌های ضروری به سلول‌های پوستی مهم است. نوشیدن آب گرم باعث افزایش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود و علائم پیری پوست مانند، چین و چروک روی پوست را کاهش می‌دهد.

میزان مصرف آب گرم به عوامل مختلفی مانند سن ، آب و هوا، سطح فعالیت روزانه و غیره بستگی دارد، اما از روش‌های قدیمی ژاپنی گرفته تا نتایج تحقیقاتی دانشمندان حوزه سلامتی، عادت کردن به نوشیدن آب گرم را توصیه می‌کنند.

همواره پزشکان توصیه می‌کنند با نوشیدن آب کافی و مرطوب نگه داشتن گلوی خود می‌توانید از گلو درد و برخی عفونت‌ها در امان بمانید. نوشیدن آب گرم می‌تواند به سم زدایی بدن شما و سیستم ایمنی بدنتان کمک کند.

همچنین، با افزایش سن احتمال ابتلا به عفونت‌ها افزایش می‌باید و در این مقطع از زمان که جهان درگیر ویروس کووید ۱۹ (کرونا) می باشد، پزشکان توصیه می‌کنند که مقدار زیادی آب بنوشید تا احتمال ابتلا به این بیماری کاهش یابد .

نکته قابل توجه :

معمولا افراد تمایل کمتری نسبت به نوشیدن آب جوشیده دارند. علت این است که آب شهری پس از جوشاندن، طعم کهنگی می‌دهد و گوارا نیست. این به دلیل وجود ناخالصی‌ها و املاح موجود در آب، و مخصوصا به دلیل کلر موجود در آب است. اما اگر آب تصفیه شده باشد، این مشکل برطرف می‌شود.

آب جوش و آب گرم و حتی چای و قهوه اگر با استفاده از آب تصفیه شده تهیه شوند، طعمی به مراتب گوارا تر و سبک تر دارند. توصیه می شود برای تهیه ی آب جوش یا آب گرم، از آبی استفاده کنید که توسط دستگاه های تصفیه آب خانگی تولید شده است.

بنابراین، نوشیدن آب گرم و تبدیل آن به یک عادت می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد. کافیست دو ماه این کار را انجام دهید تا تغییر را احساس کنید .