۰ نفر

آرتروز گردن دقیقا چه بلایی سرمان می آورد ؟

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۷
کد خبر: 655074
آرتروز گردن دقیقا چه بلایی سرمان می آورد ؟

آرتروز گردن یا Arthritis in the Neck که شامل گردن سفت و دردناک می باشد ممکن است به دلایل مختلفی بروز نماید و نسبتا شایع است. وقتی به آرتروز فکر می کنید ، ممکن است به زانو دردناک یا انگشتان متورم فکر کنید. اما اگر در گردن احساس سفتی می کنید یا هنگام چرخاندن سر خود درد دارید ، این درد گردن ممکن است به علت آرتروز باشد.

دلایل اصلی و علائم بروز آرتروز گردن و راههای درمان آن

به گزارش اقتصاد آنلاین، مانند سایر اعضای بدن ، دیسک ها و مفاصل گردن به دلیل فرسودگی تحلیل می روند. آرتروز گردن شامل تغییراتی است که با گذشت زمان یا به دلیل آسیب دیدگی اتفاق می افتد. اکثر افراد 60 ساله و بالاتر دچار آرتروز گردن می شوند. انواع التهابی آرتروز که به دلیل سیستم ایمنی بیش از حد فعال رخ می دهد ، می تواند بر گردن نیز تأثیر بگذارد.

علائم آرتروز در گردن

در حالی که آرتروز در گردن شایع است، علائم آرتروز گردن در افراد مختلف متفاوت است. برای اکثر افراد ، آرتروز گردن هیچ علامتی ندارد. هنگامی که علائم آرتروز گردن رخ می دهد ، به طور معمول درد و سفتی در گردن است که از خفیف تا شدید متغیر است.

ممکن است با نگاه کردن به بالا یا پایین برای مدت طولانی، یا با فعالیت هایی که گردن برای مدت طولانی در همان وضعیت نگه داشته می شود مانند رانندگی یا خواندن کتاب ، میزان درد بدتر شود . گردن درد معمولاً با استراحت یا دراز کشیدن فروکش می کند.

علائم دیگر آرتروز گردن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سردرد

هنگام چرخاندن گردن ، سر و صدا یا احساس خرد شدن

اسپاسم عضلات در گردن و شانه ها

مشکل در راه رفتن

ضعف در دست ها یا پاها

از دست دادن تعادل

دو نوع دیگر از علائم که در افراد مبتلا به آرتروز گردن شایع است ، رادیکولوپاتی و میلوپاتی است.

رادیکولوپاتی بر ریشه عصب نخاعی ، بخشی از عصب که از نخاع اصلی منشعب می شود ، تأثیر می گذارد. معمولاً نوعی فشار بر ریشه عصب نخاعی علائمی مانند درد ، ضعف ، بی حسی و / یا احساس گزگز در اندام را ایجاد می کند.

میلوپاتی یک روند بیماری آرتروز است که بر نخاع تأثیر می گذارد و با گذشت زمان به آرامی ظاهر می شود. علائم شامل فشرده شدن ریشه عصب نخاع ، رادیکولوپاتی ، درد ، ضعف ، بی حسی و / یا احساس گزگز در اندام است.

آرتروز گردن می تواند ناتوان کننده باشد ، به خصوص اگر فشار بر روی نخاع وجود داشته باشد ، که نهایتا منجر به از دست دادن قدرت ، هماهنگی و تعادل می شود.

آرتروز در گردن

آرتروز گردن تخریب مفاصل ، مهره ها و دیسک ها در قسمت گردنی ستون فقرات است. با فضای دیسک کمتری بین آنها ، مهره ها ممکن است به یکدیگر ساییده شوند.

این مشکل می تواند باعث از بین رفتن قطعات ریز استخوان و شناور شدن در مایع سینوویال شود . مایع سینوویال مایع غلیظی است که مفاصل را روان می کند و به آنها کمک می کند تا حرکت نرم داشته باشند.

گاهی اوقات این فرآیند رشد استخوانی را در امتداد لبه هایی به نام خار استخوان یا استئوفیت تحریک می کند. از آنجا که دیسک بین مهره ها اکنون نازک تر است ، مهره ها به یکدیگر نزدیکتر می شوند. این امر فضای کمتری برای اعصاب ستون فقرات که از نخاع خارج می شوند باقی می گذارد. علائم آرتروز گردن شامل درد ، سفتی و التهاب است. آرتروز در گردن درد بعد از فعالیت وخیم تر میشود .

آرتریت روماتوئید در گردن

آرتروز گردن

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مزمن است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به لایه مخاطی حمله می کند. این مشکل غالباً از مفاصل کوچکتر دست و پا شروع می شود و با پیشرفت بیماری می تواند به سایر قسمت های بدن مانند گردن گسترش یابد. این بیماری معمولاً تا سالها پس از بروز علائم آرتروز اتفاق نمی افتد.

گردن درد علامت اصلی آرتریت روماتوئید در گردن است ، شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ممکن است در پشت گردن خود احساس درد مبهم یا ضربان دار در اطراف پایه جمجمه داشته باشید. تورم و سفتی مفصل می تواند حرکت از یک طرف به طرف دیگر را دشوار کند.

تفاوت بین آرتریت روماتوئید گردن درد و آسیب گردن در این است که سفتی و درد ناشی از آسیب می تواند به تدریج در طی چند روز یا هفته بهبود یابد.

آرتریت روماتوئید در گردن ممکن است بهتر نشود. در صورت عدم درمان می تواند بدتر شود. حتی اگر علائم بهبود یابد ، التهاب ، تورم و سفتی می تواند با آرتریت روماتوئید در گردن برگردد.

اسپوندیلوآرتریت در گردن

انواع دیگر آرتروز گردن شامل آرتریت پسوریازیس و اسپوندیلیت آنکیلوزان است که هر دو نوعی آرتروز به نام اسپوندیلوآرتریت محسوب می شوند.

این یک اصطلاح برای بیماری های التهابی است که مفاصل را درگیر می کند ، مفاصل قسمتهایی است که رباط ها و تاندون ها را به استخوان ها متصل می نماید.

آرتریت پسوریازیس نوعی آرتروز است که اغلب همراه با پسوریازیس ، یک بیماری التهابی پوستی است. برای برخی از افراد مبتلا به آرتریت پسوریازیس ، این وضعیت شامل ستون فقرات است که بر گردن تأثیر می گذارد.

درد وقتی اتفاق می افتد که التهاب به مفاصل بین مهره ها برسد. این درد می تواند فقط در یک طرف بدن ، گردن و پایین و بالای کمر دهد. اسپوندیلیت آنکیلوزان نوعی آرتروز است که به استخوان های ستون فقرات و لگن و همچنین مفاصل محیطی ضربه می زند. علائم و نشانه های اولیه ممکن است شامل درد و سفتی در ناحیه کمر و باسن باشد ، به خصوص صبح و بعد از بی تحرکی.

خستگی و گردن درد در این بیماری شایع است. علائم این مشکل ممکن است در فواصل نامنظم بدتر شود ، بهبود یافته یا متوقف شوند.

چگونه آرتروز گردن تشخیص داده می شود

فهرست عناوین :

چگونه آرتروز گردن تشخیص داده می شود

درمان آرتروز در گردن

فیزیوتراپی

فعالیت بدنی منظم در خانه

درمان های خانگی آرتروز در گردن

پزشک با گرفتن شرح حال و انجام معاینه فیزیکی کار خود را شروع می کند. پزشکان دامنه حرکتی را در گردن بررسی می کنند و قدرت ، احساس و رفلکس های بیمار را آزمایش می کنند تا بفهمند آیا به اعصاب یا نخاع فشار وارد شده است یا خیر. آنها از زمان شروع علائم ، زمان بروز درد و علت بهتر و بدتر شدن درد نیز سوالاتی خواهند کرد.

همچنین ممکن است پزشک برای ارزیابی ترازبندی و بررسی تغییرات آرتروز ، اشعه ایکس را تجویز کند. اگر نگرانی از تحت فشار قرار گرفتن اعصاب نخاعی یا نخاع وجود دارد ، ممکن است برای بررسی ساختار خنثی و دیسک ها به MRI نیاز وجود داشته باشد.

درمان آرتروز در گردن

در بیشتر موارد ، درمان آرتروز گردن بدون جراحی است. گزینه های درمانی دارویی نیز برای این بیماریوجود دارد که براساس تشخیص پزشک و نوع بیماری تجویز می گردند. اما با استفاده از روشهای زیر در منزل می توان آرتروز را درمان نمود :

فیزیوتراپی

اگر به دلیل آرتروز گردن احساس درد می نمایید ، پزشک ممکن است فیزیوتراپی را به شما توصیه کند. فیزیوتراپی برای آرتروز گردن شامل انجام تمرینات خاصی برای کمک به تقویت و کشش عضلات ضعیف یا کشیده شده است. فیزیوتراپی می تواند دامنه حرکت را بهبود بخشد. طول جلسات و برنامه ها متناسب با شرایط بیمار است.

تمرینات در فیزیوتراپی بر روی تقویت عضلات پشت و گردن متمرکز است که باعث فشار کمتری بر ساختارهای ستون فقرات گردنی می شود.

فعالیت بدنی منظم در خانه

وقتی گردن شما درد می کند ممکن است احساس کنید تمایلی به حرکت ندارید. اما غیرفعال بودن رگدن ممکن است سفتی عضلات را افزایش دهد و سبب تشدید درد شود.

درمان های خانگی آرتروز در گردن

در حالی که نمی توانید جلوی تحلیل رفتن مفصل که با افزایش سن اتفاق می افتد را بگیرید ، اما می توانید با تغییر ساده در سبک زندگی ، سرعت پیشرفت بیماری را کاهش داده یا علائم آن را تسکین دهید. در اینجا چند روش درمانی وجود دارد که می توانید برای کنترل درد آرتروز گردن استفاده نمایید :

از یخ استفاده کنید

از کمپرس سرد برای گردن خود استفاده نمایید تا به کاهش التهاب ، سفتی و تورم کمک کند.

درست خوابیدن

بهتر است با یک بالش تخت بخوابید که از گردن شما به خوبی پشتیبانی کند . اگر دوست دارید به پشت بخوابید ، یک تشک و بالش سفت را انتخاب نمایید .

خوابیدن با بالش استوانه ای شکل که در منحنی گردن قرار گیرد ، برای بیمار مفید است.

ترک سیگار

اگر سیگاری هستید سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن اثر بخشی برخی از داروها را برای درمان آرتروز کاهش می دهد. و سیگار کشیدن می تواند انجام فعالیت هایی را که علائم آرتروز را تسکین می دهند ، مانند ورزش دشوار کند.

موقعیت مناسب گردن در حین تماشای مانیتور

بهتر است در هنگام تماشای مانیتور پشت و گردن پشتیبانی شود. رایانه خود را در سطح چشم خود نگه دارید تا مجبور نشوید به بالا و پایین نگاه کنید و وضعیت گردن خود را تغییر دهید.

از میز قابل تنظیم استفاده کنید و صفحه کلید باید نزدیک به بدن و بدن نیز نزدیک به میز کار باشد. است ،

از تلفن به درستی استفاده کنید

هنگام مکالمه تلفنی ، از هدست استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا گردن شما کمتر خسته شود .

حالت بدن خود را تغییر دهید

تغییر وضعیت بدن می تواند به تسکین درد گردن ناشی از آرتروز کمک کند. وضعیت خوب ، همانطور که به گردن مربوط می شود ، هنگامی است که گوش ها مستقیماً بالای شانه ها قرار گرفته و سینه باز و شانه ها به عقب باشد

. در این حالت استرس به حداقل می رسد زیرا وزن سر به طور طبیعی بر روی ستون فقرات قرار دارد

جراحی آرتروز گردن

جراحی معمولاً آخرین چاره برای آرتروز گردن است.” اگر درد شدیدی دارید که با درمان غیر جراحی برطرف نمی شود یا علائمی از آسیب عصبی دارید ، پزشک ممکن است آن را توصیه کند. اگر آرتروز باعث بی ثباتی یا مهمتر از همه ، تخریب اعصاب و یا نخاع شود ، ممکن است به جراحی نیاز باشد.