۰ نفر

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا؛

قدرت ویروس کرونا دلتا وحشیانه است

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبر: 542329
قدرت ویروس کرونا دلتا وحشیانه است

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: واکسن کووایران برکت بر روی سویه آفریقایی جنوبی موثر بوده است اما دلتای هندی قدرت وحشیانه ای دارد و نمی توان ویروس را کشت کرد به همین دلیل هنوز نتوانسته ایم آزمایشاتی روی آن انجام دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از برنا، مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و محقق پژوه واکسن کووایران برکت  با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در ایران، گفت:  با توجه به آغاز پیک پنجم کرونا وضعیت شیوع بیماری در کشور فاجعه است.

او با بیان اینکه میزان سرایت ویروس دلتای هندی 97 درصد است، افزود:  قدرت بیماری زایی آن بسیار بالاست و به سرعت می تواند همه  خانواده  را گرفتار کند، بیماران اگر مبتلا به این ویروس شوند و به زودی  درمان  نشوند، گرفتار خواهند شد.

ابتلا شدید کودکان به ویروس دلتای هندی

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت:  ویروس دلتای هندی  کودکان  را نیز درگیر کرده است و علائمی همچون سرماخوردگی دارد. مردم با دیدن هر نوع علائم  سرماخوردگی  به  مراکز درمانی  مراجعه کند.

او تأکید کرد:  زمانی که مبتلایان زیاد شوند، میزان  مرگ  و میر ناشی این از ویروس دلتای هندی نیز زیاد خواهد شد.

ظرفیت بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران تکمیل است

محرز با اشاره به اینکه خواهش من از مردم این است که برای حفظ جان خود، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، گفت:  در حال حاضر وضعیت بیمارستان ها نیز، وضعیت خوبی نیست و  بیمارستان  های  دولتی و خصوصی  تهران پر از بیماران کرونایی شده است.

وزارت بهداشت متولی تزریق واکسن در کشور

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد:  400 هزار دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده شده است و 500 هزار دُز نیز در طی انجام مراحل تحویل است و تا یک هفته آینده در اختیار  وزارت بهداشت  قرار خواهد گرفت که در این صورت یک میلیون نفر می توانند دُز اول واکسن را دریافت کنند.   مسئولیت تزریق واکسن برکت بر عهده ی وزارت بهداشت است.

محرز درباره آزمایشات انجام شده سویه دلتا بر روی واکسن برکت گفت:  واکسن کووایران برکت بر روی سویه آفریقایی جنوبی موثر بوده است اما دلتای هندی به دلیل اینکه نمی توان ویروس را کشت کرد و قدرت وحشیانه ای که دارد، هنوز نتوانسته ایم آزمایشاتی روی آن انجام دهیم.