۰ نفر

آیا می‌توانم بدون محدود کردن مصرف پیتزا و دسر، وزن کم کنم؟

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۲۶
کد خبر: 526970
آیا می‌توانم بدون محدود کردن مصرف پیتزا و دسر، وزن کم کنم؟

گنجاندن تمام غذا‌ها در رژیم غذایی ضمن کاهش وزن برای پایداری وزن مهم است، رایان لمبرت، متخصص تغذیه می‌گوید: کار روی ذهنیت و به چالش کشیدن افکار در مورد غذا‌ها برای تغییر پایدار بسیار مهم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد، نسبتاً سالم غذا می‌خورند، اما در روند کاهش وزن خود موفق نیستند، اغلب این افراد می‌گویند با خوردن انواع خوراکی دچار اضطراب می‌شوند که کاهش وزن پایدارشان با مشکل مواجه شود.

بر اساس پژوهش‌های جدیدتر، هنگام شروع یک رژیم غذایی، ایجاد تغییر در سبک زندگی نیز،   بسیار مهم است. درواقع تا زمانی که به افکار خود نپردازیم، موفق به کاهش چربی پایدار نمی‌شویم، برای لاغر شدن و داشتن یک سبک زندگی سالم نیازی به قطع مصرف غذا‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید ندارید، اما به نظر می‌رسد که ضمن کاهش مصرف  باید روی اصلاح سبک زندگی خود نیز کار کنید.

از سوی دیگر لازم است به این نکته توجه کنید که وزن، یک عامل تعیین کننده برای سلامتی نیست، وزن  یک عدد است و به شما نمی‌گوید عملکرد اعضای بدن شما در چه شرایطی است.

عوامل زیادی در افزایش وزن نقش دارند، ما اغلب افزایش وزن را به رژیم و فعالیت بدنی خلاصه می‌کنیم، اما در واقع استرس، خواب، سن، هورمون‌ها، دارو‌ها، انواع میکروب‌های روده‌ای شما و سابقه رژیم غذایی گذشته شما می‌تواند از دیگر عوامل موثر  باشد.

بهتر است اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی غذای غنی از فیبر می‌خورید و همچنین مراقب مصرف الکل باشید.   این مساله بسیار بزرگتر و مهمتر از وزن است. بعضی اوقات برای اینکه تعادل بهتری در زندگی داشته باشیم و شادتر باشیم، نیز باید تحرک داشته باشیم. "

اگر دائم در رژیم خود شکست می‌خورید، با یک روانشناس، متخصص تغذیه یا حتی یک دوست صمیمی تماس بگیرید.