۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ارسال فوری تجهیزات مقابله با کرونا از آمریکا به هند / اعمال محدودیت‌های جدید سفر توسط آمریکا

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹
کد خبر: 524729
ارسال فوری تجهیزات مقابله با کرونا از آمریکا به هند / اعمال محدودیت‌های جدید سفر توسط آمریکا

دولت بایدن تایید کرده است که در واکنش به افزایش موارد ابتلا به کووید – 19 در هند و مشاهده انواع مختلف جهش یافته ویروس کرونا در این کشور، از روز سه‌شنبه برای سفر به این کشور محدودیت‌های جدیدی اعمال خواهد کرد.

اقتصادآنلاین اکرم شعبانی؛ جن ساکی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به توصیه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، دولت آمریکا به زودی سفر به هند را محدود خواهد کرد. وی افزود: این سیاست با توجه به تعداد زیاد موارد ابتلای به کووید – 19 و مشاهده چندین جهش جدید این ویروس در هند اعمال خواهد شد.

یک منبع آگاه در این باره اعلام کرد: دولت آمریکا ورود اتباعی را که طی 14 روز گذشته در هند حضور داشته‌اند به این کشور محدود خواهد کرد؛ این تصمیم به شرکت‌های هواپیمایی هم اعلام شده و خط مشی جدید دولت ایالات متحده از نخستین دقایق روز سه شنبه هفته جاری اعمال خواهد شد.

این سیاست در مورد شهروندان آمریکایی که دارای اقامت دائم هستند یا سایر افراد دارای معافیت اعمال نخواهد شد. همچون سایر مسافران مقاصد بین‌المللی، افراد پیش از خروج از این کشور باید تست منفی کووید – 19 به همراه داشته باشند.

کامالا هریس معاون ریاست جمهوری ایالات متحده که خود اصالتی هندی دارد، درباره این اعمال محدودیت‌ها گفت: مهم است این نکته را به یاد داشته باشیم که ما به عنوان ایالات متحده مسئولیت داریم، ما نسبت به افرادی که طی سال‌های گذشته با آنها همکاری داشته‌ایم مسئولیت داریم، به خصوص زمانی که آنها نیازمند هستند باید به سوی آنها گام برداریم. ما مدتهاست که با هند به خصوص در مسائل بهداشت عمومی همکاری داشته‌ایم.

وی افزود: به زودی هواپیمایی از تجهیزات لازم به خصوص کپسول‌های اکسیژن به هند ارسال خواهد شد و انتظار داریم که این میزان کمک تا حدودی تسکین‌ بخش وضعیت ممکن باشد.

بر اساس آمارهای موجود بیش از 386 هزار نفر روز جمعه در هند به این ویروس مبتلا شده‌اند. بر اساس آمارهای سی‌ان‌ان این میزان ابتلا یک رکورد جدید در هند است. بر اساس آمارها، روز گذشته نهمین روز متوالی بود که بیش از 300 هزار مبتلای جدید در هند به ثبت رسید، بر این اساس تعداد کل مبتلایان در این کشور تاکنون به 18.7 میلیون نفر رسیده است. شمار کشته شدگان در این کشور تا روز گذشته به بیش از 208 هزار نفر رسید.

یک روز پیش از اعلام محدودیت‌های آتی ایالات متحده در سفر به هند، شرکت هواپیمایی ملی هند ایر ایندیا اعلام کرده بود که قصد دارد در نیمه نخست ماه می پروازهای مستقیم به آمریکا که پیش از دوران همه گیری برقرار بود را از سر بگیرد. گفتنی است تعداد دیگری از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، ایتالیا و کانادا هم محدودیت‌هایی در سفر به هند اعلام کرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی WHO روز چهارشنبه خبر داد که در هفته منتهی به 25 آوریل، هند 38 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که تا عصر پنجشنبه گذشته، بیش از 152 میلیون دوز واکسن در این کشور تجویز شده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت بهداشت این کشور، بیش از 26.7 میلیون نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند که بر این اساس تقریبا 2 درصد از جمعیت 1.3 میلیارد نفری این کشور واکسینه شده‌اند.

هند روند واکسیناسیون سراسری کرونای خود را از 16 ژانویه آغاز کرده و قرار است از امروز شنبه اول می، واکسیناسیون سراسری همه افراد بالای 18 سال را آغاز کند، اما برخی از ایالت‌ها اعلام کرده‌اند که آماده آغاز این واکسیناسیون سراسری نیستند. شهرداری بمبئی هم روز پنجشنبه از توقف روند واکسیناسیون سراسری در این شهر به دلیل کمبود واکسن خبر داد.

راجنات سینگ وزیر دفاع هند در توییتی نوشت: دولت هند روز جمعه با استناد به مقررات ویژه، اختیارات اضطراری مالی به نیروهای مسلح برای مقابله با موج دوم کووید – 19 در این کشور اعطا کرده است.

در اوایل هفته گذشته، بایدن به نارندرا مودی نخست وزیر هند اعلام کرد که ایالات متحده «طیف وسیعی از کمک‌های اضطراری از جمله کپسول‌های اکسیژن، مواد اولیه تولید واکسن و دارو» را به این کشور ارائه خواهد کرد. کاخ سفید همچنین اعلام کرد در روزهای آینده تجهیزات بیشتری به ارزش 100 میلیون دلار به این کشور تحویل داده خواهد شد. تجهیزات حفاظت شخصی، اکسیژن، کیت‌های آزمایش کرونا و ماسک از جمله تجهیزاتی است که به این کشور ارسال شده است.

جو بایدن رییس جمهوری و کاخ سفید همچنین اعلام کرده‌اند که پس از بازبینی سازمان غذا و داروی آمریکا، دوز جدید واکسن آسترازنکا در ماه‌های آینده به دیگر کشورها از جمله هند ارسال خواهد شد.