۰ نفر

زود شام خوردن چه فوایدی دارد؟

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۴۵
کد خبر: 461783
زود شام خوردن چه فوایدی دارد؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دیر شام خوردن می‌تواند باعث افزایش کالری، افزایش وزن و بالا رفتن قند خون شود. این موارد همگی به شدت برای سلامتی افراد خطرناک است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مطالعات جدید نشان می‌دهد که افرادی که دیر شام می‌خورند، حدود ۲۰ درصد بیشتر از دیگران با مشکل قند خون بالا مواجه می‌شوند و چربی سوزی بدنشان نیز ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
طبق مطالعه‌ای که اخیرا در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم ایالات متحده منتشر شده است، دیر شام خوردن افراد را مستعد مشکلات متعدد سلامتی می‌کند، اما از همه موارد بدتر، روند متابولیسم بدن را به هم می‌ریزد. دیر شام خوردن می‌تواند منجر به مشکلات و اختلالات شدید خواب نیز شود.

بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که صبحانه و ناهار مناسبی صرف نمی‌کنند، معمولا بیشتر دچار مشکلات گلوکز یا متابولیسم چربی می‌شوند و این موضوع حتی در رابطه با افراد سالم و بدون اضافه وزن نیز دیده می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که اگر دیروقت از سر کار به خانه می‌رسید، به جای خوردن غذا‌های رستورانی یا پر کالری بهتر است از غذا‌های سالم مثل سالاد، ماست و سبزیجات یا یک ساندویچ سالم و کم کالری خانگی، سوپ، مرغ یا ماهی کبابی و مواردی مشابه استفاده کنید.
بهتر است مقوی‌ترین وعده روز را به صبحانه اختصاص دهید و شام را به عنوان کم کالری‌ترین وعده انتخاب کنید.