۰ نفر

آثار منفی اضافه وزن در بیماران کرونا

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۲۶
کد خبر: 460908
آثار منفی اضافه وزن در بیماران کرونا

یک متخصص تغذیه، به موضوع وزن در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: اضافه وزن می تواند در بیماران مبتلا به کرونا تاثیرات منفی بر روی سیر بیماری داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سوده رازقی، بیان داشت: اگر برای کاهش وزن از اپلیکیشن و شمارش کالری استفاده می‌کنید، به خاطر داشته باشید که مقدار انرژی دریافتی روزانه به کمتر ۱۲۰۰ کیلو کالری نرسد و کمتر شدن از این مقدار باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود و مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

وی به کاهش مصرف چربی‌های دریافتی اشاره کرد و اظهارداشت: سعی کنید بیشتر غذاها را به صورت آب پز، بخارپز و تنوری طبخ شود. چه روغن‌هایی مانند کره که بر پایه چربی حیوانی باشند و چه بسیاری از روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، ذرت و…، اگر بیش از حد مصرف شوند می‌توانند ایمنی بدن را تضعیف کنند؛ بنابراین چاره کار، کاهش مصرف روغن است و باید روغنی که برای غذا استفاده می‌شود روغن زیتون و کنجد باشد؛ البته مصرف این دو روغن نیز نباید بیش از نیاز بدن باشد امگا ۳ به تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در دوران کرونا کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه، گفت: تا جایی که ممکن است در دوران کرونا هفته‌ای یکبار ماهی یا میگو مصرف شود زیرا مصرف این مواد غذایی انتخاب خوبی است، انواع ماهی که امگا ۳ بالایی دارند مانند شوریده و میگو توصیه می‌شود.

رازقی افزود: اگر به هر دلیلی نمی‌توانیم ماهی مصرف کنیم، از مکمل امگا ۳ به صورت یک روز در میان در دوران کرونا استفاده کنیم. چرا که مصرف آن کمک می‌کند تا تعدل بین امگا ۳ و امگا ۶ در بدن برقرار باشد.

وی در ادامه به مصرف سبزیجات و میوه جات تاکید کرد و بیان داشت: با حفظ تمام پروتکل‌های بهداشتی برای شست و شوی میوه‌ها و سبزیجات، روزانه به اندازه دو تا سه پیش دستی از سبزیجات استفاده شود همچنین سه الی چهار واحد میوه مصرف شود؛ هر واحد میوه معادل یک میوه به اندازه یک کشت دست یا یک چهارم لیوان از آن میوه است. هر چه قدر تنوع میوه و سبزی از لحاظ رنگی بیشتر باشد مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رسد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف قند و شیرینی را در دوران کرونا کاهش دهیم، اظهار داشت: تا جایی که ممکن است نوشیدنی‌های شیرین همچون انواع نوشابه‌ها، آب میوه‌های صنعتی، قند وشیرینی، انواع بیسکویت و کیک‌ها کمتر مصرف شود. مصرف قند و شیرینی جات می‌تواند باعث کاهش توان سیستم ایمنی بدن شود.

وی گفت: ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای مواجهه با وبروس کرونا بیشتر بر روی آنها تاکید شده است شامل ویتامین D، ویتامین C، منیزیم و روی است.

رازقی، درباره مصرف ویتامین D ، افزود: اگر سطح مصرف ویتامین D را نمی‌دانیم، مصرف روزانه ۲۰۰۰ واحد از این ویتامین توصیه می‌شود.