۰ نفر

وقتی قلیان مفید می‌شود! +عکس

۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۰:۳۶
کد خبر: 453035
وقتی قلیان مفید می‌شود! +عکس

قلیان همیشه مضر نیست گاهی اوقات هم می تواند فوایدی داشته باشد و اگر به روش صحیح از آن استفاده شود برخی از مشکلات بدن را درمان می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، این روزها کشیدن قلیان در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده به طوری که با رفتن در مکان های تفریحی ، جوانانی را در حال قلیان کشیدن مشاهده می کنید. روی آوردن جوانان به قلیان به دلیل شکل گیری این باور غلط در آنان است که ضرر قلیان از سیگار وسایر مواد دخانی کمتر بوده و آب قلیان جلوی مواد مضر و سمی آن را می گیرد ، در حالی که عوارض جسمی و روانی استعمال قلیان از سیگار و سایر دخانیات بیشتر و متنوع تر می باشد .

با تمام این گفته ها ، گاهی اوقات قلیان به غیر از عوارضش ، فوایدی نیز برای برخی از افراد دارد که در ادامه  به بیان این فواید پرداخته ایم البته خاطر نشان کنیم که منظور ما از قلیان ، قلیان های مضر رایج امروزی نیست بلکه استفاده از روش های دارویی درمانی است که با این ابزار برای رفع برخی مشکلات استفاده میشود پس برای سردرگم نشدن متن را با دقت بخوانید.

قلیان

فواید قلیان برای ریه ها

استفاده صحیح از قلیان ضرری به بدن انسان نمی رساند و برای ریه ها مفید است . برای اینکه از فواید قلیان برای ریه ها استفاده کنید، در مخزن شیشه ای قلیان عرق نعنا یا عرقیات آرام بخش یا مقوی ریه بریزید و بخارات آن را استنشاق نمایید و وارد ریه ها کنید . اما برای استفاده از فواید قلیان نباید هیچ گونه تنباکویی در قلیان قرار دهید.

قلیان وسیله ای برای درمان سفلیس

در گذشته به جای تنباکو، شنگرف (یک ماده معدنی) بر سر قلیان قرار می دادند و با استنشاق آن بیماری سیفلیس را درمان می کردند .

خواص قلیان

قلیان وسیله ای برای افراد سرد مزاج

افراد دارای مزاج فرد سرد و تر یا افراد دچار ریه سرد و تر شدید از قلیان استفاده می کردند تا دود و اوج گرما را در طول مسیر قلیان متعادل نمایند.

قلیان برای افراد گرم مزاج

در قدیم افراد دارای مزاج گرم برای پیش گیری از صدمه زدن به ریه ها از قلیان به شیوۀ بومی استفاده می کردند . در این روش با استفاده از قلیان دود داروها تغییر مزاج یافته، از گرمی و خشکی آن کم می شد و به سردی و تری آن اضافه می شد.