۰ نفر

مضرات خوابیدن با آرایش صورت

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبر: 376454
مضرات خوابیدن با آرایش صورت

شما با استفاده از لوازم آرایشی زیبا می‌شوید اما بدون تعارف مصرف بی‌اندازه یا نامناسب از لوازم آرایش حتی محصولات باکیفیت هم آسیب زیادی به پوست می‌زند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، اگر محصولات آرایشی به صورت طولانی مدت و تا شب روی پوست بماند، از آن جا که حاوی سیلیکون و مواد شیمیایی هستند، باعث آسیب رساندن به پوست می‌شوند. حتی گاهی اوقات بانوان با همین مواد شیمیایی روی صورت خود به خواب می‌روند. خوابیدن با این مواد، قاتل منافذ پوست شماست! بنابراین برای یک زیبایی موقت به طور دایم به پوست خود آسیب نزنید. بهترین کار این است که هر شب قبل از خوابیدن صورت خود را تمیز کنید، حتی زمانی که آرایش ندارید. زیرا مهم ترین عملکرد پوست در شب، بازسازی و نوسازی سلول‌هاست. پس خوابیدن با آرایش جلوی این بازسازی را می گیرد  و باعث آسیب به پوست صورت، چشم‌ها و لب می شود.

پوست ما همیشه در حال فعالیت است، درست مانند قلب که هرگز از تپش باز نمی ایستد. پوست ما هم مانند اندام‌های درونی بدن، همیشه در حال کار و فعالیت است. پوست از آب، پروتئین، لیپید، مواد معدنی و ... ساخته شده است. همچنین، پر از منافذی است که موجب عرق کردن و ترشح چربی می شود . چربی پوست  یک نرم کننده طبیعی است که آن را مرطوب و سلول‌های مرده و دیگر آلاینده‌ها را از پوست جدا می‌کند. بنابراین آرایش بیش از حد و خوابیدن با آن می‌تواند به پیری زودرس، خشکی پوست، شکنندگی، حساسیت، کاهش کلاژن سازی و ...منجر شود.

بدن ما وقتی که درخواب هستیم، خودش را احیا و بازسازی می‌کند. پوست هم طبیعتا در خواب، بهتر می‌تواند خودش را ترمیم کند بنابراین بهتر است که در زمان خواب، هیچ‌گونه آرایشی روی صورت باقی نماند تا منافذ بتواند چربی ترشح و از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد در هوا محافظت کند. اگر مواد آرایشی را روی صورت باقی بگذارید، این فرایند بسیار مهم، مختل خواهد شد.

بنابراین حتما باید پوست صورت خود را به طور مرتب لایه‌برداری و پاک سازی کنید و فکر خوابیدن با آرایش را هم از سر بیرون کنید. وقتی سلول‌های مرده پوست، چربی و مواد آرایشی منافذ را پر می‌کند، پوست نمی‌تواند نفس بکشد و دچار خفگی می‌شود، در نتیجه جوش‌های سرسیاه به وجود می‌آید. همه این اتفاق‌ها می‌تواند پوست را بی‌روح و مرده جلوه دهد و آن را کدر کند. پس شب‌ها قبل از خواب بهترین فرصت برای استفاده از پاک کننده‌های صورت و مصرف ضدچروک‌هایی است که به باز شدن منافذ بسته کمک می‌کند.