۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه در جنوب تهران چند؟

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۴
کد خبر: 513266
خانه در جنوب تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی قیمت خانه‌هایی که طی بهمن ماه سال جاری در جنوب تهران انجام شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ محله‌های شمالی تهران از محله‌هایی محسوب می‌شود که متوسط قیمت مسکن در غالب آن‌ها از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است؛ بافت بسیاری از منازل در این محله‌ها سنتی و قدیمی بوده و می‌توان خانه‌های بسیاری با سن بالا در این محله‌ها و مناطق دید؛ اما گفتنی است که تعداد واحدهای نوساز نیز در محله‌های جنوبی روز به روز در حال افزایش است که به تبع آن قیمت واحدهای نوساز نیز از واحدهای قدیمی بالاتر خواهد بود.

خانه‌های ۳میلیارد تومانی تهران

یک خانه ۱۰۰ متری در تهران چند؟

خانه در غرب تهران چند؟

مناطق 15، 16، 19 و 20 از مناطقی است که در جنوب تهران قرار دارد؛ از محله‌های معروف این مناطق نیز می‌توان به افسریه، نازی آباد، ابوذر، هاشم آباد و ... اشاره کرد؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن برای واحدهایی که طی بهمن ماه سال جاری در محله‌های جنوبی تهران انجام شده است خواهیم پرداخت.

قیمت مسکن در تهران

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی است که طی بهمن ماه سال جاری برای واحدهای جنوب تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌های‌ یادشده نیست.

ابوذر یکی از محله‌های جنوب شرق تهران است؛ یک واحد آپارتمان 55متری و 18ساله در این محله 21میلیون و 44هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید؛ واحدی 66متری و یک سال ساخت در افسریه (از دیگر محله‌های جنوب شرق تهران) با قیمت یک میلیارد و 350میلیون تومان معامله شد.

غالب واحدهای جنوبی تهران متراژی پایین دارد؛ اما واحدهای متراژ بالا نیز در بین معاملات این منطقه به چشم می‌خورد؛ یک واحد 160متری و 52ساله در باغ آذری متری 18میلیون و 500هزار تومان معامله شد؛ همچنین قیمت مسکن جهت معامله واحدی 88متری و 2سال ساخت در جوادیه یک میلیارد و 576میلیون تومان بوده است.

نازی آباد از دیگر محله‌های جنوبی تهران بوده که متوسط قیمت مسکن در آن از متوسط قیمت مسکن در سایر محله‌های جنوبی تهران بالا‌تر بوده و به محله مرفه‌نشین جنوب تهران معروف است؛ خانه‌ای 58متری و 15سال ساخت در این محله متری 20میلیون و 826هزار تومان، یک دستگاه آپارتمان 45متری و 10ساله در هاشم آباد متری 15میلیون تومان و واحدی 38متری و 3سال ساخت در محله بیسیم نیز متری 16میلیون و 484هزار تومان فروخته شد.

در پایان گفتنی است که قیمت مسکن باتوجه به مولفه‌های گوناگونی چون متراژ، سن بنا، سازنده، محله، کوچه و خیابان، میزان نور، مواد و مصالح به کاررفته در واحد و... متفاوت است و از این رو برای تعیین قیمت مسکن عوامل یادشده، عواملی کلیدی هستند.