۰ نفر

یک فعال صنعت قطعه در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

زیان شدید قطعه‌سازان در پی افزایش نرخ ارز/ قطعه حداقل ۵۰درصد باید گران شود

۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۲
کد خبر: 448298
زیان شدید قطعه‌سازان در پی افزایش نرخ ارز/ قطعه حداقل ۵۰درصد باید گران شود

یک فعال صنعت قطعه با انتقاد از ثبات قیمت‌ قطعه گفت: نرخ دلار حدود ۸۰درصد افزایش یافته این در حالی است که ما همچنان قطعات را با قیمت ۱۱هزار تومان می‌فروشیم و این کار زیان هنگفتی برای ما به همراه دارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ آرش محبی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت این روز‌های صنعت قطعه توضیح داد: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت ما جدا از عدم تخصیص ارز و مشکل واردات، این است که به رغم افزایش نرخ ارز خودروسازان قطعه را از ما همچنان با قیمت دلار 11 هزار تومانی می‌خرند.

او ادامه داد: از طرفی هزینه‌های جاری همچون دستمزد و اجاره هم به شدت افزایش پیدا کرده و مجموع مشکلات باعث شده که قطعه‌سازان با زیان شدید رو‌به‌رو شوند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان با تاکید بر ضرورت تعدیل قیمت قطعه تصریح کرد: اگرچه خودروسازان به جهت کمبود نقدینگی در فشار هستند اما باید قیمت قطعات را تعدیل کنند، ضمن اینکه خودروسازان هنوز بدهی‌های معوق خود را به زنجیره تامین پرداخت نکرده‌اند درحالیکه خریدهای ما نقدی انجام می‌شود و ما از این جهت نیز در فشار هستیم.

محبی‌نژاد در پایان گفت: با توجه به موارد گفته شده درخواست ما این این است که قیمت قطعات حداقل ۵۰درصد افزایش یابد چراکه در غیر این صورت ادامه حیات قطعه‌سازان روشن نخواهد بود.