۰ نفر

امضا تفاهم نامه گسترش همکاری‌های فناورانه میان ایران خودرو و جهاد دانشگاهی؛

مقیمی : توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو در دستور کارایران خودرو قرارگرفت

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبر: 435355
مقیمی : توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو در دستور کارایران خودرو قرارگرفت

تفاهم نامه گسترش همکاری های فناورانه با هدف توسعه استقلال صنعتی کشور ، جلو گیری از خروج ارزو کاهش آلایندگی و مصرف سوخت میان گروه صنعتی ایران خودرو و جهاد دانشگاهی به امضارسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، این تفاهم نامه با حضور نایب رئیس هیات مدیره و مدیران ارشد ایران خودرو بین فرشاد مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و حمیدرضا طیبی،  رئیس جهاد دانشگاهی امضا شد.

 براساس این گزارش، بومی سازی فناوری و تولیدکاتالیست خودرو، توسعه سیستم کنترل موتورخودرو، توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودرو های  فعلی و آتی این خودرو ساز ازجمله هیبریدی و برقی، توسعه فناوری خودرو های متصل و.... از مهمترین محور های همکاری های دو جانبه است.

فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درمراسم امضااین تفاهم نامه گفت: امضای این تفاهم نامه سر فصل جدید همکاری بین ایران خودرو و دانشگاه است که با کمک هم بتوانیم درجهت توسعه استقلال صنعتی کشور گام های تازه ای برداریم.

وی خاطر نشان کرد: بومی سازی کاتالیست خودرو و تامین آلیاژ ها و فلزات گران بها در تولید کاتالیست، یکی از نیاز های اساسی صنعت خودرو کشور است که این امر از مهمترین اولویت های همکاری فی مابین است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به نهضت داخلی سازی قطعات با تکنولوژی پیشرفته اشاره کرد و اظهارداشت: سبک سازی خودرو با استفاده از آلیاژ های خاص درجهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها با همکاری جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو را از دیگر اولویت های همکاری میان این خودرو ساز و جهاد دانشگاهی دانست و خاطر نشان ساخت: دراین حوزه نیاز به فناورهای جدید با همکاری جهاد دانشگاهی داریم تا بتوانیم وابستگی صنعت خودروی کشور را دراین حوزه کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهارداشت: 15درصد بهای تمام شده خودرو ها مربوط به برق و الکترونیک است که این میزان تا سال 2040 به 40 درصدخواهد رسید.

وی تاکیدکرد: درحوزه طراحی و تولید خودرو های برقی و هیبریدی گام های خوبی برداشته ایم اما برای توسعه آن نیازمند دانش فناورانه جهاد دانشگاهی هستیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو پیشنهاد کرد: برای اجرایی کردن موارد همکاری های ایران خودرو وجهاد دانشگاهی  کارگروه تخصصی تشکیل شود.

درادامه حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به این که  صنعت خودرو از صنایع اشتغالزا و پیشران اقتصاد کشور است ،اظهار داشت: صنعت خودرو باید از نظر فناورها،روز آمد شود که این مهم در دستور کار مدیریت ایران خودرو قرار گرفته است.

وی افزود: اقدامات خوبی در ایران خودرو در حوزهای توسعه محصولات جدید و بکارگیری فناور ی ها در تولیدخودرو انجام شده که این امر قابل تقدیر است.

طیبی تاکیدکرد: تمام توان و دانش فنی جهاد دانشگاهی برای به روزرسانی فناورها در حوزهای مورد نیاز  درخدمت صنعت خودروی کشور وبه خصوص ایران خودرو است.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه کاتالیست، برق و الکترو نیک خودرو  و هوشمند سازی تجربیات خوبی دارد و دراین زمینه گام های بسیاری برداشته است.