۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

رایزنی مجدد خودروسازان با بانک مرکزی/ مشارکت مردم در تولید در راستای تامین نقدینگی صنعت خودرو

۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 395699
رایزنی مجدد خودروسازان با بانک مرکزی/ مشارکت مردم در تولید در راستای تامین نقدینگی صنعت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل جلسه‌ای بین خودروسازان و بانک مرکزی در چند روز آینده با هدف تامین نقدینگی صنعت خودرو خبر داد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از رایزنی مجدد خودروسازان با بانک مرکزی خبر داد و اظهار کرد: قرار است طی چند روز آینده جلسه‌ای با حضور خودروسازان و بانک مرکزی با هدف تامین نقدینگی برای صنعت خودرو برگزار شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده با انجام این اقدام بخشی از مشکلات خودروسازان از جمله جبران زیان انباشته آن‌ها و پرداخت مقداری از مطالبات معوق قطعه‌سازان که ناشی از کمبود نقدینگی در صنعت خودرو به وجود آمده برطرف شود؛ البته مقدار نقدینگی آن قدر زیاد نیست که همه مشکلات خودروسازان را حل کند اما در این شرایط کمک حال آن‌ها خواهد بود.

به گفته حسینی‌کیا، محل تامین این نقدینگی بانک مرکزی است اما فعلا میزان آن مشخص نشده است.

این نماینده مجلس درباره راهکار دیگر تامین نقدینگی صنعت خودرو توضیح داد: مشارکت مردم در تولید و سرمایه‌گذاری در خطوط جدید تولید خودرو، راه حل دیگری است که می‌تواند بخشی از نقدینگی خودروسازان را تامین کند؛ مردم می‌توانند به جای سرمایه‌گذاری در بانک‌ و یا سایر بازار‌ها، سرمایه خود را با سود تضمین شده توسط بانک مرکزی به شرکت‌های خودروسازی وارد کنند.

او اضافه کرد: این اقدام، فشاری که از سمت خودروسازان بر بانک‌ها در جهت تامین نقدینگی به وجود آمده را نیز کاهش می‌دهد و منجر به تولید خودرو‌های جدید و تکمیل خودرو‌های ناقص خواهد شد.