۰ نفر

رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد؛

در حال تدوین استانداردهای رمز ارز هستیم/۳۳هزار و ۵۰۰استاندارد تدوین شد

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 386177
در حال تدوین استانداردهای رمز ارز هستیم/۳۳هزار و ۵۰۰استاندارد تدوین شد

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به مصوبه معاون اول رئیس جمهور که به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده، هم اکنون در حال تدوین استانداردهای مرتبط با حوزه رمزارز هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛  نیره پیروزبخت امروز در مراسم روز ملی استاندارد از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور برای تدوین استانداردهای مرتبط با رمزارزها خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر مصوباتی که از سوی هیئت وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، ماموریت‌های جدیدی برای این سازمان تعریف کرده که از جمله آن تدوین استانداردهای ملی رمزارز و حوزه اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب است.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه معاون اول رئیس جمهور که به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده، هم اکنون در حال تدوین استانداردهای مرتبط با حوزه رمزارز هستیم.

پیروزبخت خاطرنشان کرد: راهبرد هوشمندسازی و تدوین استانداردهای حوزه فناوری های نوین از جمله دستور کارهای سازمان ملی استاندارد است.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تاکنون در ایران ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد تدوین شده  گفت: یک سوم این استانداردها در دو دولت اخیر تولید شده، این در شرایطی است که شورای فقهی را تشکیل داده ایم تا بتوانیم به صورت شرعی و با در نظر گرفتن مسائل فقهی  به تدوین استانداردهای حوزه حلال بپردازیم.

پیروزبخت با بیان اینکه تجارت با برند حلال می تواند یکی از مزیت های ایران و فرصتی برای بهره گیری از مزیت های این حوزه باشد، تصریح کرد: ایران پس از چین و ژاپن سومین کشور به صورت مشترک با کره جنوبی است که نظام استاندارد آن از پیشرفت مناسبی برخوردار است.