۰ نفر

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از کاربران فضای مجازی

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۴۲
کد خبر: 435705
کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از کاربران فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران پلیس فتا با دستگیری یک مجرم سایبری، کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از کاربران فضای مجازی را کشف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سردار عبدالله حسنی اظهار کرد: در پی دریافت یک فقره پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری به روش خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای مجازی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان سمنان قرار گرفت.

وی افزود: مهندسان سایبری پلیس و تیم‌های رصد و پایش فتا در بررسی‌های تخصصی خود، رد پای فردی را به دست آوردند که با راه‌اندازی وب‌سایتی در فضای مجازی با وعده فروش دستگاه ماینر، سکه، بیت کویین و ... از کاربران مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان به جمع‌آوری و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده، انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی مأموران پلیس فتا اشاره کرد و گفت: در گام بعدی مدیر این سایت متخلف شناسایی، حساب‌های مالی وی مسدود و در نهایت دستگیر شد.

حسنی تصریح کرد: مجرم در بازجویی‌های صورت گرفته توسط پلیس، به کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از شهروندان اعتراف کرد.

وی گفت: کاربران به تبلیغ اغواکننده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند؛ چراکه بیشتر این موارد غیرقانونی است و افراد راه‌اندازی‌کننده هدفی جز کلاهبرداری ندارند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با هشدار به مجرمان سایبری، از اشرافیت کامل پلیس فتا به فضای مجازی خبر داد و تأکید کرد: کاربران نیز باید به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کنند تا گرفتار این‌گونه مجرمان نشوند.