۰ نفر

آخرین جزییات از وضعیت مسافران هواپیمای ماهان

۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۴۷
کد خبر: 454797
آخرین جزییات از وضعیت مسافران هواپیمای ماهان

شبکه خبری المیادین پنجشنبه شب گزارش دادند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و مجبور به فرود اضطراری کرد.

به گزارش المیادین، این هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد بیروت در پرواز بود در آسمان سوریه با مزاحمت دو جنگنده رژیم صهیونیستی که به هواپیما نزدیک شده بودند، مواجه شد و ناچار با کاهش ناگهانی سرعت در فرودگاه دمشق فرود اضطراری کرد.

در این زمینه بخوانید

خلبان هواپیمای ماهان: جنگنده‌ها آمریکایی بودند

حمله جنگنده اسراییلی به هواپیمای مسافربری ایران

تهدید هواپیمای ایرانی توسط جنگنده‌های اسراییلی +فیلم

لحظه حمله جنگنده اسراییلی به هواپیمای ایران +فیلم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هواپیمای مسافربری  سپس از فرودگاه دمشق پرواز خود را از سر گرفت و در فرودگاه بیروت به زمین نشست و مسافران این پرواز از هواپیما خارج شدند.

المیادین به نقل از یکی از مسافران پرواز افزوده است: خلبان هواپیما پس از نزدیک شدن جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ناچار شد که به صورت ناگهانی ارتفاع پرواز را کم کند که همین مساله باعث شد تا شماری از مسافران به صورت سطحی زخمی شوند.

بنابر گزارش المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری قصد داشتند تا پدافند هوایی سوریه را به اشتباه بیاندازند تا هواپیمای مسافربری را به عنوان هدف متخاصم شناسایی و منهدم کند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۸ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات هوایی خود به سوریه از پوشش و سپر هواپیماهای غیرنظامی استفاده می کند تا عملکرد سامانه های پدافند هوایی سوریه را مختل کند.

بر اساس این گزارش، همزمان با حمله جنگنده های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود.

به لطف عملیات فنی برج مراقبت فرودگاه دمشق و عملکرد فعال سیستم کنترل ترافیک هوایی، هواپیمای مسافری از منطقه شلیک ضد موشک ها دور و خارج شد و به جای فرودگاه دمشق با امنیت در فرودگاه پایگاه روسی حمیمیم به زمین نشست.

رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که این حملات توسط ره گیری به موقع پدافند هوایی سوریه دفع شده است.