به دنبال برنامه محرک مالی 750 میلیارد یورویی که توسط کمیسیون اروپا در واکنش به رکود اقتصادی ناشی از بیماری کووید-19 در نظر گرفته شده، کشورهای جنوب اروپا بیشترین کمک هزینه را دریافت خواهند کرد که در صدر آنها ایتالیا قرار دارد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ کمیسیون اروپا جزئیات بسته محرک 750 میلیارد یورویی در واکنش به اثرات ناشی از ویروس کرونا را با هدف مقابله با بدترین رکود اقتصادی اروپا ارائه کرد.

انتظار می‌رود اکثر این بودجه، یعنی 500 میلیارد یورو به عنوان کمک هزینه در اختیار کشورهای عضو قرار گیرد و 250 میلیارد یورو به صورت وام ارائه شود.

همانطور که در اینفوگرافیک ارائه شده مشاهده می‌شود، بیشترین سهم از این کمک‌ها به کشورهای جنوبی اروپا اختصاص دارد که بسیاری از آنها پیش از شیوع این بیماری همه‌گیر نیز با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کردند.

گفتنی است که این سیاست برای اجرایی‌شدن، مستلزم حمایت همه‌جانبه از سوی کشورهای عضو بوده و در بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا تعبیه می‌شود. در صورت تصویب این بسته، به ایتالیا 81.8 میلیارد یورو، اسپانیا 77.3میلیارد یورو و فرانسه 38.8 میلیارد یورو تعلق می‌گیرد.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب میزان کمک هزینه‌های دریافتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران کووید-19 را مشاهده می‌کنید؛

25