با توجه به تعطیلی در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری آمریکا در مجموع 519میلیارد دلار ضرر را متحمل خواهد شد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ شیوع کووید-19، آثار مخربی را بر صنعت گردشگری آمریکا داشته و گزارش جدید موسسه گردشگری ایالات متحده به همراه اقتصاد آکسفورد، میزان خسارت ناشی از آن را اعلام کرده است.

با زمین‌گیر شدن پروازها، خانه‌نشینی صدها میلیون آمریکایی و بسته شدن مرزها، ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند ضرر519میلیارد دلاری را به صورت مستقیم در بخش گردشگری متحمل شود که این امر به زیان 1.2تریلیون دلاری در بازده اقتصادی تبدیل می‌شود و باید گفت که تاثیر مالی آن، 9برابر بدتر از 11سپتامبر است.

پیش‌بینی می‌شود درآمد صنعت گردشگری در این کشور طی دو ماه آتی 81درصد کاهش یابد، در حالی که انتظار می‌رود در طول کل سال 45درصد کاهش را تجربه کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود 8میلیون شغل مرتبط با این صنعت تا پایان ماه آوریل از بین برود.

در این گزارش، بخش‌هایی که انتظار می‌رود بیشترین خسارت مالی را بر اثر رکود در صنعت گردشگری نیز متحمل خواهند شد، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. خدمات غذایی با کاهش درآمد 128میلیارد دلاری، بیشترین ضرر را خواهد کرد.

ضرر اقامتگاه‌ها به 112میلیارد دلار خواهد رسید، در حالی که تمام خطوط هوایی زمین‌گیر شده، 97میلیارد دلار زیان متحمل خواهند شد.

در نمودار ارائه شده، میزان ضرر بخش‌های مختلف مرتبط با صنعت گردشگری آمریکا بر اثر ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید؛

کرونا چقدر به صنعت گردشگری آمریکا ضرر می‌زند؟