۰ نفر

شیوع ویروسی خطرناک‌تر از ویروس کرونا

۵ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
کد خبر: 426775
شیوع ویروسی خطرناک‌تر از ویروس کرونا

روزنامه گلوبال تایمز چین امروز سه شنبه از فوت یک مرد چینی به دلیل ابتلا به نوعی ویروس به نام «هانتا» خبر داد موضوعی که باعث شده است عده ای نسبت به شیوع یک بیماری دیگر در این کشور اظهار نگرانی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، توئیتر روزنامه گلوبا تایمز روز سه شنبه نوشت: این فرد روز گذشته /دوشنبه/ با یک اتوبوس دربستی در حال بازگشت به محل کار خود واقع در استان "شاندوگ" بود که ناگهان فوت می کند پزشکان با احتمال ابتلای وی به ویروس کرونا این مرد را آزمایش کردند اما متوجه شدند که به دلیل ابتلا به ویروسی به نام «هانتا» فوت شده است نه کرونا.

گزارش می افزاید: «تمام ۳۲ سرنشین دیگر این اتوبوس که حامل کارگران استان شاندونگ بود از نظر ابتلا به ویروس کرونا و هانتا مورد آزمایش قرار گرفته اند».

با کنترل شیوع ویروس کرونا در سراسر چین کارخانه ها و شرکت های تجاری و تولیدی این کشور به تدریج در حال بازگشایی هستند و کارگران و کارکنان نیز در حال بازگشت به محل خود هستند.

«هانتا» ویروسی است که به طور معمول جوندگان را آلوده می کند اما باعث بیماری در آنها نمی شود این ویروس ممکن است از طریق تماس با ادرار جوندگان، بزاق یا مدفوع آنها به انسان منتقل شود.

157040471

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان به حدود ۴۰۰ هزار نفر رسیده که ۱۷ هزار و ۲۶۱ تن فوت شده و ۱۰۳ هزار نفر بهبود یافته اند.