طبق آمار ارائه شده در خصوص کشورهایی که بیشترین تعداد افراد فوق ثروتمند را به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت خود دارند، هنگ‌کنگ در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ بر اساس تجزیه و تحلیلی که در چند روز گذشته توسط Wealth-X منتشر شد، تعداد افراد فوق ثروتمند در جهان ( افراد دارای ثروت خالص بالای 30 میلیون دلار)، 0.8 درصد افزایش پیدا کرده و به 265.490 نفر رسیده است.

طبق این آمار ارائه شده، ایالات متحده با تعداد 81.340 نفر جمعیت افراد فوق ثروتمند، در جایگاه نخست لیست کشورهایی که بیشترین افراد ثروتمند را دارند قرار گرفت. به دنبال آن، چین با اختلافی فاحش در جایگاه دوم و ژاپن در جایگاه سوم قرار گرفت.

اما مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که اگر این مورد را با توجه به تعداد جمعیت مشخص، بررسی کنیم باز هم کشورها در همین جایگاه‌ها قرار می‌گیرند؟

گفتنی است که بر اساس اطلاعات به دست آمده، هنگ‌کنگ به لطف موقعیت خود، به عنوان قطب مالی جهانی، نزدیکی و روابط تجاری با چین، به همراه روابط نزدیک با ایالات متحده و اتحادیه اروپا، از انبوه جمعیت افراد فوق ثروتمند بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان برخوردار است.

طبق آمار، هنگ‌کنگ1364 فرد فوق ثروتمند در هر یک میلیون نفر جمعیت خود دارد. در حالی که سوئیس و لوکزامبورگ به ترتیب، 848 و 699 نفر فرد فوق ثروتمند به ازای هر یک میلیون نفر دارند. از پنج کشور برتر دیگری که در ادامه لیست به چشم می‌خورد، سنگاپور با 530  و ایرلند با 421 نفر به ازای هر یک میلیون نفر، قرار دارند.

جالب توجه است که اگرچه ایالات متحده، با جای دادن 31 درصد از کل جمعیت افراد فوق ثروتمند جهان در خود، بیشترین آمار در این زمینه را ازآن خود کرده، اما در این لیست با در نظر گرفتن انبوه جمعیت، در جایگاه دهم قرار گرفته است.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بیشترین تعداد افراد فوق ثروتمند را به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت دارند، مشاهده می‌کنید؛

تراکم افراد فوق ثروتمند در کدام مناطق بیشتر است؟