۰ نفر

بایدن: پوتین درباره استفاده از سلاح هسته ای شوخی نمی کند

۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۹
کد خبر: 672422
بایدن: پوتین درباره استفاده از سلاح هسته ای شوخی نمی کند

رییس‌جمهور آمریکا گفته اظهارات همتای روسیه‌ای او درباره احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین شوخی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "جو بایدن"، رییس‌جمهور آمریکا گفته اظهارات "ولادیمیر پوتین"، رییس‌جمهور روسیه درباره احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین شوخی نیست و دنیا، با بزرگترین تهدید هسته‌ای از زمان بحران موشکی کوبا روبرو است.

بایدن طی اظهاراتی در نیویورک که به تقابل 13 روزه ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در سال 1962، در پی استقرار موشک‌های بالیستیک میان‌برد شوروی در خاک کوبا اشاره داشت گفت: "ما از زمان کندی و بحران موشکی کوبا با چشم‌انداز آرماگدون (جنگ سرنوشت‌ساز) روبرو نبوده‌ایم."

رییس‌جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین گفت: "ما با آدمی طرف هستیم که خیلی خوب می‌شناسمش. وقتی درباره احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا سلاح‌های بیولوژیک یا شیمیایی صحبت می‌کند شوخی نمی‌کند، چون عملکرد ارتش او بسیار ضعیف است."

بایدن در ادامه اظهاراتش هشدار داد چنانچه ولادیمیر پوتین تصمیم به استفاده از سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای بگیرد، ممکن است جنگی سرنوشت‌ساز رخ دهد. او گفت: "دارم تلاش می‌کنم بفهمم راه پوتین برای خروج نیست. می‌خواهد از کجا راه خروجش را پیدا کند؟"

وی اضافه کرد: "قرار است او کجا بایستد که علاوه بر اینکه آبروداری می‌کند از قدرت قابل توجهش در روسیه کاسته نمی‌شود."

اظهارات رییس‌جمهور آمریکا در نوع خود صریح‌ترین اعلام موضع از سوی مقام‌های آمریکایی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای است. پوتین ماه گذشته هنگام اعلام بسیج عمومی برای جنگ در اوکراین گفت که مسکو آماده است برای دفاع از خاک خود از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

پوتین در آن سخنرانی که به طور مستقیم از تلویزیون روسیه پخش می‌شد گفت: "می‌خواهم به شما یادآوری کنم که کشور ما ابزارهای گوناگونی برای تخریب در اختیار دارد و برخی از سلاح‌های ما مدرن‌تر از سلاح‌هایی است که کشورهای ناتو در اختیار دارند."