۰ نفر

سخنگوی طالبان؛

پیشروی طالبان یک قیام مردمی علیه یک دولت تحمیلی بود / از حقوق زنان برای تحصیل و کار محافظت می کنیم

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۲
کد خبر: 554846
پیشروی طالبان یک قیام مردمی علیه یک دولت تحمیلی بود / از حقوق زنان برای تحصیل و کار محافظت می کنیم

سهیل شاهین سخنگوی طالبان گفت، طالبان در کابل از حقوق زنان برای تحصیل و کار محافظت می‌کند و عزت افغان‌ها در امان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شاهین در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری چین (CGTN) گفت: پیشروی طالبان در سراسر افغانستان یک قیام مردمی علیه یک دولت تحمیلی بود. وی از جامعه بین المللی خواست به خواست مردم افغانستان احترام بگذارند.

شاهین در مورد اینکه آیا اگر طالبان مجددا قدرت را در افغانستان بدست بگیرد قوانین سختگیرانه دو دهه پیش بازخواهد گشت؟ گفت: گزارش های بین المللی درباره خشونت علیه زنان نادرست بود، هیچ فشاری علیه زنان وجود ندارد، اگر روزنامه نگار باشند می توانند به کار خود ادامه دهند، اگر معلم هستند، به مدرسه می‌روند.

سخنگوی طالبان در واکنش به مسدود شدن دارایی های افغانستان توسط آمریکا و صندوق بین المللی پول گفت: این اقدام بی عدالتی است. ما به بازسازی افغانستان نیاز داریم، مردم افغانستان به بودجه نیاز دارند.

صندوق بین المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد به دلیل عدم قطعیت در به رسمیت شناختن دولت افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور، افغانستان نمی‌تواند از منابع مالی این صندوق استفاده کند.

صندوق بین المللی پول حدود چهار ماه قبل ۱۴۷ میلیون دلار کمک به افغانستان اختصاص داده بود.

پیش‌ از این، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته بود که دسترسی طالبان به منابع صندوق بین‌المللی پول مسدود شود. آمریکا قبلا اعلام کرد که مبلغ ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در خارج از این کشور، بلوکه شده است.